Senaste nytt

Ny linje Västerås Helsingfors

Palazzi

Medlem
Det var roligt! Hoppas tiderna o priserna blir OK.

Kommer troligen själv inte nyttja linjen iom att jag har kontoret 10min cykelväg från Bromma o bara bor i Västerås året ut.
 
Är det 100% klart nu?
Enligt mina kontakter på flygplatsen var det tidigare i veckan inget helt klart ännu.
Men jublar högt om det stämmer, riktigt härligt.
 

Agö

Medlem
Är det 100% klart nu?
Enligt mina kontakter på flygplatsen var det tidigare i veckan inget helt klart ännu.
Men jublar högt om det stämmer, riktigt härligt.
Här är länk:

Västerås flygplats öppnar linje till Helsingfors - Västerås - www.vlt.se

"Det är genom ett samarbete med Handelskammaren Mälardalen, Finnair och Nextjet som en ny flyförbindelse öppnas i höst. Från och med 15 september ska det gå tre avgångar om dagen på vardagar, en på lördagar och två på söndagar."

Till skillnad från Norrköping-München har Västerås förstått att det krävs rejält med avgångar. Blir intressant detta.
 
Här är länk:

Västerås flygplats öppnar linje till Helsingfors - Västerås - www.vlt.se

"Det är genom ett samarbete med Handelskammaren Mälardalen, Finnair och Nextjet som en ny flyförbindelse öppnas i höst. Från och med 15 september ska det gå tre avgångar om dagen på vardagar, en på lördagar och två på söndagar."

Till skillnad från Norrköping-München har Västerås förstått att det krävs rejält med avgångar. Blir intressant detta.

Trevligt, då kan man snart börja resan till Asien på cykeln och slippa tåg/bussresan till ARN.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
För internationella linjer vore det skönt. Inom Europa brukar anslutning med Nextjet innebära ett alltför stort prispåslag.

Hoppas företag, resenärer point to point samt Asienresnärer nyttjar detta!

Bra förutsättningar med så många avgångar o den stora finska diasporan.

Lovar att testa iaf en gång om priserna inte är hutlösa. Har en sambo som fyller år innan Stockholmsflytten så då kanske man hinner testa denna linje därmed :)
 

Palazzi

Medlem
Vet inte om detta behandlats, men Nextjet såldes förra veckan. Finska energibolaget Katternö Group, Air Åland och en av Nextjets grundare är numera ägare.
Då sa man att man ville ha Arlanda som nav för matartrafiken, men detta är tydligen en separat deal.

Åtminstone första ägaren borde dock garantera finansiella muskler iaf.
 
Toppen