Senaste nytt

Behöver jag söka ny ESTA för att jag har annan kontaktinfo i USA?

joa

Medlem
Kontaktinfo i USA går ju inte att uppdatera och anger man ett hotell där så är det ju dämt att ändras från resa till resa.
Behöver man ansöka om nytt eller är det skitsamma. Kommer ju att vara i en helt annan stad och kontaktinfon i USA kommer ju att ligga kvar mot gamla resan isåfall.
 

mha321

Medlem
Nej, du ska inte söka om nytt esta.

Du kommer att få fylla i ny apis inför avgång med de nya uppgifterna, men det är något helt annat. Estan ska vara oförändrad.
 

Crater

Medlem
Nu har mha321 gett svar, men är du säker på att man du inte kan uppdatera hotell osv utan att ansöka om ett nytt ESTA?
Inte för att det spelar någon roll som sagt, men jag tror det ska gå.
 

Crater

Medlem
Det behöver man aldrig göra, det fylls i på talongen.


Jag tänkte mer att rätt ska vara rätt, om man nu vill ändra så ska det gå tror jag.
Märkligt att det inte behövs egentligen, som det är nu kan man lämna fälten blanka i princip.

Det måste vara något med det att de ska kunna använda det emot personen om de vill, om man oroar sig för det är det nog bäst att ändra.
 

NotRyan

Medlem
Jag tänkte mer att rätt ska vara rätt, om man nu vill ändra så ska det gå tror jag.
Märkligt att det inte behövs egentligen, som det är nu kan man lämna fälten blanka i princip.

Det måste vara något med det att de ska kunna använda det emot personen om de vill, om man oroar sig för det är det nog bäst att ändra.
Nej, adress för första natten anger du för varje resa i APIS, i ESTA ansökan kan man lika gärna skriva Unknown..
 
Jag tänkte mer att rätt ska vara rätt, om man nu vill ändra så ska det gå tror jag.
Märkligt att det inte behövs egentligen, som det är nu kan man lämna fälten blanka i princip.

Det måste vara något med det att de ska kunna använda det emot personen om de vill, om man oroar sig för det är det nog bäst att ändra.
Ett bra tips är att kolla lite i den här tråden på forumet där andra har delat med sig av info tidigare: USA ESTA & Visum tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Crater

Medlem
Nej, adress för första natten anger du för varje resa i APIS, i ESTA ansökan kan man lika gärna skriva Unknown..
Ett bra tips är att kolla lite i den här tråden på forumet där andra har delat med sig av info tidigare: USA ESTA & Visum tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Helt ärligt, inte för att vara sådan.
MEN jag försökte hjälpa trådstartaren, läs vad jag skriver innan ni uttalar er.

Men visst, jag kan vara arrogant tillbaka:
Jag har 30+ inresor till USA och verkar ha bättre koll än er, eller åtminstone jag försöker.
 

Senator

Moderator
Helt ärligt, inte för att vara sådan.
MEN jag försökte hjälpa trådstartaren, läs vad jag skriver innan ni uttalar er.

Ja, i principen kan man logga på sin "profil" på ESTA hemsidan och uppdatera informationen. Dock verkar det inte finnas ett krav om detta.

Mitt pass är från september 2014, och då behövde jag uppdatera min ESTA, sedan har jag nytt ESTA från förra året. Jag har åkt in i USA 13 gånger på nuvarande pass utan att byta adress i ESTA. Jag kommer nog resa in 6-8 gånger till i år, och det behövs inte ändras.
 
Toppen