Senaste nytt

Sökes: Göteborg - Los Angeles / San Diego i oktober med Star Alliance

demgard

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg (Köpenhamn eller Oslo är tänkbart men inte önskvärt)
  2. Var är din destination? San Diego eller Los Angeles
  3. När vill/behöver du resa ut? Jag behöver vara på plats i San Diego 15:e oktober. Utresa 12:e eller senare.
  4. När vill/behöver du komma hem? Kan åka tidigast eftermiddag / kväll 22:a oktober. + 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kaninklass? Mindre viktigt än pris, men undviker gärna lägsta ekonomi.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Lite beroende på klass, men helst under 10 - 12 000 kr
  10. Vad är det viktigaste för dig? EuroBonus poäng (tjäna eller använda)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Njae.
Jag har en 2-4-1 och kan tänka mig att åka på poäng om det finns något skoj, alternativt betala för biljetten. Lutar just nu mot att betala för SAS Plus och köra Plusgrade.

Jag är rätt färsk på att söka award platser. Jag har provat både SAS (inget ledigt valda datum), Trollerilådan (hittar inget, men grymt bra grej!) och United. Det jag hittar är lite United business och first, men vad jag förstår på forumet är det inget att skriva hem om. Om jag förstår det rätt släpper Lufthansa sina F biljetter 2 veckor innan avgång, så det gäller att ha koll och boka om? Men jag förutsätter att det nästan är att glömma till denna destination?
Jag har kört ITA också samt kollat runt på lite andra bolag och hittar spontant inget som matchar SAS Plus priset (9 000 kr t/r).

Så vad säger ni, finns det vettiga award platser som jag inte hittat? Eller är Sas Plus det enda rätta? Borde man avvakta kampanj, eller är det för sent nu när jag missade senaste friends and family?

Till sist; resan avser en veckas surfande utanför San Diego. Om någon är sugen att hänga på för en inofficiell BC träff på vågorna kommer jag inte säga nej! :)
 

SNIFF

Medlem
Till sist; resan avser en veckas surfande utanför San Diego. Om någon är sugen att hänga på för en inofficiell BC träff på vågorna kommer jag inte säga nej! :)

ITA visar ju helt enkelt att du kan åka för ~9k GOT-ARN-EWR-SAN i Plus. Det ger P-klass (200%) med United inrikes. Det kanske inte är jättekul men kan vara lite kul om man får den stora fåtöljen och eller ny kabin. @Senator kan nog en del om den kabinen.
GOT-ARN 750/940p.
ARN-EWR 4000/5000p.
EWR-SAN (2,425 mi) * 200% = ~5000 p.
= 9750/10940p.
ToR ~22k poäng.

Om du bara får GOT-ARN-LAX-SAN så är det nog ~750/940 + 6000/7500 + ~300 = 7000/8740p.
ToR ~18k poäng.

Verkar finnas tillgänglighet på de datum du är ute efter.
upload_2016-7-12_0-4-15.png
 

demgard

Medlem
@SNIFF Borde kanske lagt till att jag inte bara är orutinerad på att söka award utan söka överlag. ;)

Tack för hjälp i vilket fall. Och det är ingen mening att lägga poäng på att flyga award med United gissar jag?
 

demgard

Medlem
Ah! Jag läste fel...

Visa bifogad bild 54247
Källa EuroBonus partners - United - SAS

---

Så med den informationen... @demgard:
GOT-ARN 750/940p.
ARN-EWR 4000/5000p.
EWR-SAN (2,425 mi) * 100% = ~2400 p.
= ~7150/8330p.
ToR ~14000/16600 poäng.

Mer värt att flyga ARN-LAX-SAN.

Yes, blir nog så. Har suttit lite idag och försökt lära mig Matrix bättre för att ev. kunna passa på att lägga på några segment inom USA. Har egentligen inte riktigt tid för det, så for nog bara bli raka vägen helt enkelt..
 
Toppen