Senaste nytt

Hjälp! Vad händer vid no show av en av två personer?

ARNBER

Medlem
Hej allihopa!

Behöver lite hjälp i följande ärende:

Jag och min tjej är bokade på samma biljett men SAS (samma pnr, SAS stock) från Stockholm till Berlin (retur). Tyvärr måste hon jobba dagen när vi skulle åka till Berlin men jag kommer fortfarande flyga. Min fråga: Kan vi fortfarande resa tillsammans tillbaka från Berlin, även om hon gjorde en "no show" på ditresan.

Tack så jättemycket på förhand!
 

JohanA

Medlem
Hej allihopa!

Behöver lite hjälp i följande ärende:

Jag och min tjej är bokade på samma biljett men SAS (samma pnr, SAS stock) från Stockholm till Berlin (retur). Tyvärr måste hon jobba dagen när vi skulle åka till Berlin men jag kommer fortfarande flyga. Min fråga: Kan vi fortfarande resa tillsammans tillbaka från Berlin, även om hon gjorde en "no show" på ditresan.

Tack så jättemycket på förhand!
Generellt sett nej då de flesta biljetter har krav på order of sequence.
Men för att svara exakt i ert fall måste man kolla era specifika biljettregler.
 

Thornado

Medlem
Fast när det gäller SAS så bör det inte vara något problem då t/r-biljetter inom Europa är att betrakta som två enkelbiljetter. Ni bör dock ringa till SAS kundtjänst och berätta att hon inte tänkt åka på första delen (då bör ni även få tillbaka skatter för det segmentet).
 

ARNBER

Medlem
Ringde kundtjänst och de sa att det borde inte vara något problem att hon missa utresan och flyger hem med samma biljett. Ska skriva ett mejl också.
 

Valley

Medlem
En kollega fick förhinder att åka iväg så jag tog hans returbiljett på hemvägen
Funkade utmärkt
 
Toppen