Senaste nytt

Ryanair: bara de 90 första får ta med handbagage

Mike@GOT

Medlem
Kan detta verkligen stämma? Aftonbladets nyhetsrapportering ska man ju ta med en nypa salt för det låter onekligen absurt...

Här är Ryanairs senaste grepp.
Bara de 90 första passagerarna får ta med handbagaget in i kabinen – resten måste lämna in väskan.
– Det var ju Ryanair så vi valde att skratta åt eländet, säger Aftonbladet Resas reporter Sture Bjarnelind, som själv drabbats.


Ryanairs nya stenhårda regler: Lämna in ditt handbagage | Resa | Aftonbladet
 

Agö

Medlem
Ärligt talat är detta ingen dum idé. När allting ska gå fort är det ofta boardingproceduren som tar längst tid, inkl. det faktum att folk släpar med sig alldeles för mkt handbagage och måste söka länge efter plats osv. Ryanair styrs ju mer än kanske något annat bolag av korta ledtider så föga förvånande att de kör detta nu.
 

Dr. Miles

Expert
De pratar om kabinväskor som inte får plats under sätet framför sig väl?

Man kan fortfarande placera väskorna under sätet framför sig om den får plats där.
 

Agö

Medlem
De pratar om kabinväskor som inte får plats under sätet framför sig väl?

Man kan fortfarande placera väskorna under sätet framför sig om den får plats där.
Japp, utgår ifrån att det inte gäller mindre ryggsäckar, små övernattningsbagar etc. som inte är "large cabin bags" enligt definition ovan.
 

jsn

Medlem
Säga vad man vill men de är effektiva på att få folk att komma tidigt till gate... Vad är nästa grepp, gratis toalettbesök för de 50 första passagerarna?
 
Säga vad man vill men de är effektiva på att få folk att komma tidigt till gate... Vad är nästa grepp, gratis toalettbesök för de 50 första passagerarna?
Gratis transfer för dom 15 första som tar sig till busshållplatsen = folk kommer hoppa över att checka in bagage och springa av planet
 
Ärligt talat är detta ingen dum idé. När allting ska gå fort är det ofta boardingproceduren som tar längst tid, inkl. det faktum att folk släpar med sig alldeles för mkt handbagage och måste söka länge efter plats osv. Ryanair styrs ju mer än kanske något annat bolag av korta ledtider så föga förvånande att de kör detta nu.
Bästa jag hört från Ryan. Det är ett otyg med dessa gigantiska väskor som ska med på planen. Checka in och låt planet gå i tid...
 
Jag förstår inte uppståndelsen, att man får lämna in sitt handbagage vid flygplanstrappan sker på daglig basis när man flyger med SAS. T o m när jag prio-boardar som förste passagerare med mitt SAS-guldkort brukar jag få lämna in min väska, trots att den ryms i overhead bins.
 

Agö

Medlem
Jag förstår inte uppståndelsen, att man får lämna in sitt handbagage vid flygplanstrappan sker på daglig basis när man flyger med SAS. T o m när jag prio-boardar som förste passagerare med mitt SAS-guldkort brukar jag få lämna in min väska, trots att den ryms i overhead bins.
Tänker du på småkärrorna nu? CRJ-900?
 
Toppen