Hyperion007
Medlem
Behöver lite råd då jag aldrig varit i denna situation tidigare.
Skulle hem från SFO till ARN i söndags.
Hade köpt biljetten på sas.se
Flyget mellan SFO och ORD var med American Airlines.
Vi vart mycket försenade för att det var väldigt dåligt väder i Chicago.
Vi tog i marken 21:30 och flyget ORD-CPH gick 22:05
Vi och cirka 8 andra som skulle med det flyget sprang som galningar, tog tåget från terminal 3 till terminal 5 för att få våra boarding pass men det var ingen i SAS disken, helt öde. vi kom inte in genom security heller. Vi var där 21:55-22:00 ungefär.
Jag ringer EBG servicenummer, de säger att de inget kan göra, det är American Airlines vi ska gå till, de får lösa detta eftersom de varit sena. Det är enda svaret jag får. De säger även att tidigast vi kan få flyga hem är på tisdag då alla SAS flyg är fulla.
Så vi åker allihopa tillbaks till terminal 3 och pratar med AA. De kan endast fixa en biljett till måndagen, med BA till London och sedan vidare till Stockholm. Men inte i business class som vår biljett var, då måste vi fixa något som de kallar "FEM" från SAS dagen efter, och sen gå ner till AA och då kan de fixa detta.
De ger oss någon voucher för hotell, men bara som ger oss bättre pris men vi får stå för taxi till hotellet som ligger låååångt därifrån för att alla hotell i närheten är fulla och vi får även stå för hotellet.
Jag ringde upp SAS och sa att vi tar och åker med dom hem på tisdagen istället och det löser då EBG service åt oss direkt, C klass, inget snack.
Vad gäller i denna situation?
Vi hade inte tillgång till bagaget som var incheckat hela vägen till Stockholm, får bo två nätter på hotell, sumpar en hel dags arbete, får köpa nya kläder på wallmart!!!
AA sa bara "vi står inte för det, det är ju vädrets fel, inte vårat"
och SAS säger "det är AA's fel, kolla med dom"
ringde AMEX söndag natt lokal tid, de säger "maxbelopp vid förseningar är 1500kr, plus ersättning för nödvändigheter typ tandborste, ombyte osv inom rimliga gränser"
Är aningens villrådig då detta är första gången detta har hänt mig.
Tacksam för alla hjälp.
Skulle hem från SFO till ARN i söndags.
Hade köpt biljetten på sas.se
Flyget mellan SFO och ORD var med American Airlines.
Vi vart mycket försenade för att det var väldigt dåligt väder i Chicago.
Vi tog i marken 21:30 och flyget ORD-CPH gick 22:05
Vi och cirka 8 andra som skulle med det flyget sprang som galningar, tog tåget från terminal 3 till terminal 5 för att få våra boarding pass men det var ingen i SAS disken, helt öde. vi kom inte in genom security heller. Vi var där 21:55-22:00 ungefär.
Jag ringer EBG servicenummer, de säger att de inget kan göra, det är American Airlines vi ska gå till, de får lösa detta eftersom de varit sena. Det är enda svaret jag får. De säger även att tidigast vi kan få flyga hem är på tisdag då alla SAS flyg är fulla.
Så vi åker allihopa tillbaks till terminal 3 och pratar med AA. De kan endast fixa en biljett till måndagen, med BA till London och sedan vidare till Stockholm. Men inte i business class som vår biljett var, då måste vi fixa något som de kallar "FEM" från SAS dagen efter, och sen gå ner till AA och då kan de fixa detta.
De ger oss någon voucher för hotell, men bara som ger oss bättre pris men vi får stå för taxi till hotellet som ligger låååångt därifrån för att alla hotell i närheten är fulla och vi får även stå för hotellet.
Jag ringde upp SAS och sa att vi tar och åker med dom hem på tisdagen istället och det löser då EBG service åt oss direkt, C klass, inget snack.
Vad gäller i denna situation?
Vi hade inte tillgång till bagaget som var incheckat hela vägen till Stockholm, får bo två nätter på hotell, sumpar en hel dags arbete, får köpa nya kläder på wallmart!!!
AA sa bara "vi står inte för det, det är ju vädrets fel, inte vårat"
och SAS säger "det är AA's fel, kolla med dom"
ringde AMEX söndag natt lokal tid, de säger "maxbelopp vid förseningar är 1500kr, plus ersättning för nödvändigheter typ tandborste, ombyte osv inom rimliga gränser"
Är aningens villrådig då detta är första gången detta har hänt mig.
Tacksam för alla hjälp.