Senaste nytt

Idag händer det! Första resan i Plus

Mike@GOT

Medlem
Vänner! Idag har jag den stora glädjen att meddela att jag för första gången NÅGONSIN i mitt liv kommer att åka något som smäller högre än ekonomiklass. Sättet detta sker på är inte Lufthansa First, Etihad Apartments, eller ens den eminenta, fantastiska, rent utomordentliga SAS Business. Istället är det SAS Plus som gäller, denna klockrena produkt man hört så mycket gott om.

Eftersom det är spårarbete mellan Stockholm och Göteborg som ger 6 timmars restid med SJ och biljettpriser på en tusenlapp spenderade jag 15 0000 poäng (snyft) t/r på en inrikesresa där Plus var det enda som fanns att tillgå på utresan. En gris (737-600 alltså) till Stockholm ikväll är det alltså som gäller.

Min fråga till er är: hur ska jag uppmärksamma denna storslagna resa? Vill ni ha en liverapportering? Ska jag se hur många smoothies jag kan beställa ombord? Göra en s.k. walk of shame? Fantasin är gränslös och möjligheterna oändliga, så fyll på!

(mer seriösa tips på vad/hur jag som reser i Plus ska göra uppskattas givetvis också, om det nu finns några sådana som kan lyfta kvaliteten på resan.)
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Oj oj oj, förbered dig på något riktigt häftigt! Lite inside info: änglarna sjunger för oss när vi sitter där framme, speciellt när man sitter i mittensätet och njuter. Colan är också lite kallare och smakar lite bättre, pga att den ligger före i färdriktningen mot de som serveras längre bak. Japp, det är stort helt enkelt. Grattis till lyftet! ;)
 

Mike@GOT

Medlem
Oj oj oj, förbered dig på något riktigt häftigt! Lite inside info: änglarna sjunger för oss när vi sitter där framme, speciellt när man sitter i mittensätet och njuter. Colan är också lite kallare och smakar lite bättre, pga att den ligger före i färdriktningen mot de som serveras längre bak. Japp, det är stort helt enkelt. Grattis till lyftet! ;)

Jag förväntar mig givetvis inget annat!
 

jsn

Medlem
Min fråga till er är: hur ska jag uppmärksamma denna storslagna resa? Vill ni ha en liverapportering? Ska jag se hur många smoothies jag kan beställa ombord? Göra en s.k. walk of shame?

Varför välja?

Nu vet jag inte om du återvänder från ARN till GOT, men om du är kommer jag vara nyfiken på din upplevelse på SAS Extra SuperDuper Premium Loungen på ARN T4. Den heter FCL: "Fools Class Lounge"..

Japp, både denna eminenta lounge samt dess minst lika eminenta terminal har fått väldigt höga uppskattningspoäng bland medlemmarna här, bla i denna tråd Är Arlanda T4 alltid dåligt? Eller tack gode gud att jag reser inrikes så sällan | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Min fråga till er är: hur ska jag uppmärksamma denna storslagna resa? Vill ni ha en liverapportering? Ska jag se hur många smoothies jag kan beställa ombord? Göra en s.k. walk of shame? Fantasin är gränslös och möjligheterna oändliga, så fyll på!
Agera världsvan och fråga var spaken är för att fälla ner stolen till 180 grader? :) Att genomföra tre beställningar på en kort resa är annars en utmaning!

(mer seriösa tips på vad/hur jag som reser i Plus ska göra uppskattas givetvis också, om det nu finns några sådana som kan lyfta kvaliteten på resan.)
Det skulle nog vara att sitta på rad 1 - bara för att du kan!
 

Mike@GOT

Medlem
Nu vet jag inte om du återvänder från ARN till GOT, men om du är kommer jag vara nyfiken på din upplevelse på SAS Extra SuperDuper Premium Loungen på ARN T4. Den heter FCL: "Fools Class Lounge"..

Tyvärr blir det Go på vägen hem. Det får finnas gränser på lyxen....

Agera världsvan och fråga var spaken är för att fälla ner stolen till 180 grader? :) Att genomföra tre beställningar på en kort resa är annars en utmaning!
Det skulle nog vara att sitta på rad 1 - bara för att du kan!

Mycket bra tips! Ska försöka, det är ju 45 minuter flygning så vi får se hur det går ;)

Sitter på 3C eftersom den raden var helt ledig och jag inte vill sitta på bulkhead... Bra/dåligt val? Vad säger ni?
 
Toppen