Senaste nytt

ANA business vs Asiana First

sydamerika

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att resa till Seoul i Augusti och har bokat 2 st first class biljetter mellan Stockholm - Frankfurt - Seoul t.o.r med Asiana.

Jag har blivit sugen på att testa ANA och nu kommer frågan - jag verkar kunna åka via Tokyo ena vägen med ANA med business, men ej i first. Vad är bästa upplevelsen - ANA i business eller Asiana i first? Vad är er åsikt?

Tack på förhand
 

Matsson

Medlem
Tveklöst Asiana First. Stolen är inte den nyaste på marknaden men personligen rankar jag Asiana F topp 3 i världen vad gäller mat och service. Tidtabellen är utmärkt, du hinner med en 3-4 timmars middag. Ana biz har jag bara rest NRT-SIN men säkert kan andra på forumet uttala sig om ANA på långflygning.
Jag tycker inte att man kan jämföra First och Biz egentligen. Två helt olika produkter där skillnaden mellan First och Biz är mycket större än mellan Biz och Eco.
Välkommen till forumet!
 

palmen

Moderator
Asiana First alla dagar i veckan. Skulle du mot förmodan hitta 2 platser i ANA F så tycker jag du ska ta dessa, men de oddsen är väldigt små.
 

sydamerika

Ny medlem
Ok då vet jag, jag fortsätter hopplöst leta 2 st ANA F men håller Asiana F tills dess.

Tack för hjälpen!
 

Gus

Medlem
Jag försökte hitta vilka sträckor ana flyger med ana suites men hittade ingen info. Någon som vet?
 

Dr. Miles

Expert
Jag försökte hitta vilka sträckor ana flyger med ana suites men hittade ingen info. Någon som vet?
ANA har First class endast på deras Boeing 777-300ER plan så kan du hitta vilka rutter ANA har First class här.

Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Torde vara A380-rutterna, så LAX och JFK.
ANA har inte fått Airbus A380 än.
 

Gus

Medlem
Om du menar ANA - yes. Fick napp på två first class biljetter London - Tokyo i Augusti med en 2-4-1.
ANA har First class endast på deras Boeing 777-300ER plan så kan du hitta vilka rutter ANA har First class här.

Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


ANA har inte fått Airbus A380 än.
Jag har gjort en tabbe, jag syftade på Asiana First Suite Class. Kan man boka detta med Eurobonus och i så fall vilka sträckor?
 
Toppen