Senaste nytt

BMI och Lufthansa -hjälp

WTP

Medlem
Skulle flyga från Karlstad till Frankfurt och vidare till Pula (PUY). Men vi hann inte ens taxa ut vi vände pga teknisk fel.

Vår connection i FRA är rökt. Var kan jag ringa nu för att se vad kan göras. Snabb telefonsurfning gav nummer i Sverige som öppnar kl. 8.00

Problemet är att man flyger till PUY bara på tisdagar och torsdagar....
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Ebg

JohanA

Medlem
Kolla med dem om du kan bli ombokad på SAS-flighten från Göteborg.
upload_2016-7-7_7-5-24.png


upload_2016-7-7_7-6-8.png
 

WTP

Medlem
Problemet är att LH har ingen info/kan inte se i i sina system än att vi är sena och kan inte göra ngt :(
 

jsn

Medlem
Hur har du köpt biljetten, vem har sålt den till dig? Är det en, genomgående biljett eller två separata biljetter? Om det är en, genomgående biljett så börja med att ta kontakt med den som sålt biljetten till dig.
 

WTP

Medlem
Vi har åkt iväg och i FRA har de fixat biljätterna så att vi flög till GOT Ping @JohanA
Nu väntar vi på at boarda SK2941.

Det blir en 5,5h försening. Är det ngn som har försökt EU261 på BMI?

Biljätter är köpta på Lufthansa.com
 

WTP

Medlem
Vem ska jag kontakta pch ev kräva?

Biljetterna är köpta på lufthansa.com.
KSD-FRA-PUY
Första sträckan är BMI och andra Croatia Airlines.
BMI var försenad (det var ngt problem och de vände för att tekinker ska kolla/reseta) och vi missade vår connection och vi kom till destination med 5,5 timmar försening.
Har vi rätt till EU261 öht?

Sen är det för mig första gången att kontakta AMEX ang förseningsskydd. Har en EB Premium.
Ngt att tänka på där? Ska man ringa eller kan man gör det online? Självklart har jag sparat alla boarding cards.

Tacksam för alla svar.
 
Toppen