Senaste nytt

Vilket hotell i centrala Luleå?

Ska bo i Luleå en vecka i november, för att jobba med pre-production på en platta som spelas in i mars. Kommer jobba centralt och tänkte kolla vilket hotell ni erfarna flyers anser att jag (och möjligen min assistent) bör bo på.

Om det påverkar har jag Choice guld, CC guld, BW diamond, inväntar fortfarande HHonors matchning.
 

Matriam

Medlem
Clarion hotell Sense har väldigt spartanska standard rum men gå upp någon nivå och det är mycket bra standard, ovanpå detta finns en bra bar och restaurang samt någorlunda gym med bra spa avdelning. Frukosten öppnar lite senare än jag gillar. Vanligtvis brukar den inte öppna innan 07.00, varit utsatt för att den inte öppnat innan 08.00 också.

Hotel savoy(best western) har jag inte själv bott på utan bara utnyttjat restaurang och bar men de är mycket bra.

Quality hotel är dock det hotell jag väljer oftast när jag är i Luleå, detta då det är lugnt, tyst och har trevlig personal. Baren med anslutande barkök stänger tidigt men hotellet har dock en suverän fristående restaurang som starkt rekomenderas. Gym finns inte på hotellet utan är fristående. Det jag mest uppskattar med hotellet är att frukosten står på bordet redan 04.30 så man kan vara iväg på jobbet tidigt.
 

Plissken

Medlem
Clarion Sense eller Elite Stadshotellet. Övriga hotell i Luleå kan jag inte uttala mig om. Clarion Sense är mitt val om budgeten tillåter deluxerum. Det är riktigt trevliga rum med härliga badrum. Skönt för en veckas vistelse. Bra frukost. Trevlig bar och restaurang på översta våningen. Sen gillar jag Elite Stadshotellet, men då måste man också upp i nivå på rummen. Standardrummen är överlag rätt trista. Superior är ok, men varierar en del i utförande och storlek. Deluxe ger mest valuta för pengarna. Ok frukost men sämre än Clarion Sense. Trevlig Bishops pub i anslutning på nedre plan. Bra ölutbud, men maten bara ok. Ät någon annanstans. Till exempel på CG ca 100 m bort på Storgatan. Riktigt bra, rekommenderas.
 

Nicasp

Medlem
Clarion Sense kan rekommenderas. Mycket trevlig personal. Väldigt bra frukost och skybar.
Instämmer med tidigare kommentar att CG är en väldigt bra restaurang, har även en nyöppnad "bakficka" som också är väldigt trevlig
 
Toppen