Senaste nytt

Tre vuxna i en kingsize?

Bonade för drygt två månader sedan ett rum i SF via hotels.com för tre vuxna.
Det visade sig nu när vi kollade ett ärende med hotellet att rummet bara innehåller en kingsizesäng och inget mer utan de ville att vi alla tre skulle bo där, ville vi byta till 2 Queensize ville de ha 500usd emellan (ursprungspris ca 750usd).
Jag blev mycket förvånad och ringde hotels.com, de ville med först att jag skulle avboka rummet och betala mellanskillnaden på 500usd, efter mycket tjat att det är helt orimligt att vi skall behöva stå för detta och att det låter helt sjukt att sova tre vuxna i en säng fick jag kvinnan att ringa hotellet.
Efter 10 min kom hon tillbaka så vi fick nu betala 20usd extra per natt för byte av rum, det blir 60usd extra vilket ändå irriterar mig, bokar man för tre vuxna kan väl ändå inte detta vara ok?

Hur resonerar ni? Skall jag nöja mig med 20usd per natt eller bör jag kämpa vidare och försöka få bort den extra avgiften?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Haha, man vet aldrig.

Men nej, tre pers i en kingsize känns inte okej. Hade funkat som nödlösning om man är strandad någonstans eller så.
 

fcx

Medlem
En reflektion.

Om byrån säger att de står för nästan 90% av mellanskillnaden, varför ska de göra det? Om de inte har gjort någonting fel så borde de inte ge någonting alls, och om de har gjort fel så borde de stå för hela mellanskillnaden.
 
Toppen