Senaste nytt

Mycket hjälpsam incheckningsagent på Lufthansa i Rio de Janeiro

Alx

Medlem
Jag måste bara säga att idag har jag nog mött den smidigaste, trevligaste och mest hjälpsamma incheckningsagent Lufthansa någonsin har kunnat drömma om.

Vi hade två bokningar LH & IG/KM med varsin PNR: GIG-FRA-FCO samt FCO-MLA.

Pga att vår connection i Rom endast är 1 h 50 min frågade jag vänligt om hon kunde försöka checka våra väskor hela vägen till Malta?!

-Självklart kan jag försöka! Vad är det andra bokningsnumret?
-Hmm... Alltså det är en flight som utförs av Air Malta fast är bokad med LCC Meridiana.
-OK, Meridiana är nog inte en partner till oss, men har du flightnumret som LH använder?
-Nope
-Air Maltas flightnummer då?
- (letar på bokningsbekräftelsen) Nope
-Du råkar inte veta flygplatskoderna?
-Absolut FCO-MLA
-Hittar inte sträckan, men jag ska se om jag inte kan luska ut detta på något sätt....
-(kommer på att taxibolaget har fått KM flightnummer) Du jag har faktiskt flightnumret: KM615
-Är du HELT säker för jag kan lägga in det men kommer av någon anledning inte åt ytterligare info?
-Absolut
-Tyvärr kan jag inte skriva ut era boardingkort, jag är hemskt ledsen.
-Inga bekymmer de ordnar vi lätt själva i Frankfurt eller Rom.
-OK, då är det hela klart och ert bagage kommer att skickas hela vägen till Malta.
-TACK, TACK och åter TACK! Du anar inte hur mycket vi uppskattar din hjälp!

Ut kommer en prydlig bagagetag med MLA som slutdestination och rätt flightnummer... Förklarade ännu en gång hur mycket vi uppskattade hennes hjälp och tackade för servicen. Det märktes tydligt att det är något som inte händer allt för ofta...
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Jättekul med toppenservice! På Göteborgs flygplats fick jag en gång utan att be om det mitt bagage incheckat på Air Asia som jag anslöt till från Lufthansa. Jag bad dem dock ändra, litade inte på att det skulle fungerat (speciellt som man måste betala för bagage hos dem).
 

Dr. Miles

Expert
SAS agent på Arlanda lyckades tagga mina väskor på Stockholm-(SK)-Oslo-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Beijing-(JL)-Tokyo som var tre separata bokningar.
Bra gjort SAS!

  1. Stockholm-Oslo: SAS Economy
  2. Oslo-Köpenhamn-Beijing- SAS Business (ja, det var vid mistake fare:n;))
  3. Beijing-Tokyo: Japan Airlines Economy

Sedan en av väskorna tog vilovägar var det en annan femma.:p
 

Alx

Medlem
Jag kan meddela att båda väskorna kom fram. Först ut på bandet dessutom! :)

AHO tre separata bokningar var ju otroligt! Fast å andra sidan vore det skämsnivå om SAS inte kunde checka väskor hela vägen inom sitt eget flygbolag... 2,5 PNR skulle jag nog säga! ;)
 
Toppen