Senaste nytt

Vilken lounge i Bryssel?

Figge

Medlem
Eftersom Lufthansa ställt in sin flight mellan FRA och VCE imorgon så har jag blivit ombokad via BRU istället, dessutom med en väntetid på 4 timmar. Så istället för att ta en tur i Venedig med min affärskontakt så kommer jag nu att sitta i loungen istället. Men vilken lounge? Har EBG och PP.
 

Agö

Medlem
Som EBG bör du även kunna komma in i Sunrise lounge och The Suite enligt loungebuddy.
Fast de är väl Non Schengen?
Stämmer, non-Schengen varav the Suite t.o.m. är i B-piren. Enligt väl insatta källor krävs nu boardingkort för en non-Schengenflight för att komma dit. Sunrise är däremot möjlig eftersom den ligger i A-piren, förvisso vid Afrikagaterna men ändå.
 

Figge

Medlem
Låter som om det blir The Loft. Kommer att vara där från 9:30 till 13:30, så är någon annan på genomresa och vill snacka skit så är jag tillgänglig! :)
 

Rebel

Medlem
Utan biljett till non schengen delen kommer man inte in där numera, jag prova för ca 1 månad sen.
Förut behövdes bara pass och ev en förklaring men med de senaste händelserna på flygplatsen så är det ändrat.
Det fanns inget förhandlings utrymme som en del flygplatserna har
 

Agö

Medlem
Låter som om det blir The Loft. Kommer att vara där från 9:30 till 13:30, så är någon annan på genomresa och vill snacka skit så är jag tillgänglig! :)
Det är också en ganska bra tid att vara där. Tjockt med folk på morgon och eftermiddag.
 
Toppen