Senaste nytt

American Airlines - Det här gjorde Ni bra!

Blev ca 3,5h försenad från LAX igår på min resa LAS-LAX-LHR-GOT. Detta pga att en dator i cockpit hade gått sönder och sedan bråkade mjukvaran med teknikerna.
Missade anslutning i LHR och blev ombokad till sista planet hem från LHR, inga konstigheter.
Mer tid i Galleries First för mig.
Idag kom ett mail från AA som beklagade det inträffade och satte in 5000 miles på mitt konto.

Inte för att det är värt något direkt men ändå en snygg gest att visa att man beklagar det inträffade.
 

Flying Finn

Medlem
Fick till min överraskning idag på e-posten en ny biljett från AA för min MR i juli. Hade blivit förflyttad på PHL-ORD till ett flyg, som gav endast 50 min bytestid på O'Hare från inrikes till utrikes. Inte precis vad jag kallar smart. Dessutom skulle det inte blivit någon lounge. Nåja, ringde till AA och vi kunde komma överens om ett annat flyg på PHL-ORD. 4 timmar tid på ORD (yeah, lounge!) och så human avgångstid från PHL. Hade ursprungligen fakiren med en 5 timmars nattpaus och stängd terminal (tid att sova på flygplatshotellet kanske i 2 timmar?).

Agenten undrade varför jag hade en routing på CLT-ORD via PHL... Kommenterade inte att det är en livsfråga värd 60 TPs. ;)
 

Flying Finn

Medlem
@agehall Det där med loungen ska man inte ta på fullt alvar. :) Jag har inte varit på ORD tidigare och i fall jag blir lite också försenad från Philly (PHL), så är det risigt. AA försöker börja boarding 50 min innan avgång på TATL och även kundtjänsten medgav det. Försöker bara spela med stora marginaler. Det finns bara ett OW-flyg på ORD-CDG, så jag kan inte precis missa den. Dessutom så har jag flyg vidare från CDG till LHR. Har inga stora loungeförväntningar.
 
Utebliven Wifi på två sträckor, JFK-GRU och GRU-MIA, gav $100 i ersättningsvoucher. Tack för det AA! Flög business. Kanske för att jag samtidigt berömde dom för marknadens bästa business säte ombord på B777-300ER. Enormt med utrymme!
181fbf8d05e5c3b64f356b88aca754f7.jpg

92aa1fc5f784a7d9183765ee5ced5ad1.jpg

496deaab4561786337a49f2ceab24a36.jpg

(Jag är 181 cm)
 

MartinH

Medlem
Jag var nyligen tvungen att boka av några biljetter med American Airlines.
MIA-CUN i ekonomi, S
CUN-ORD i business, I
På twitter fick jag informationen att boka av skulle ge noll tillbaka, ändra namn går inte, ändra datum skulle kosta 200 USD.
Ena flyget fick en schedule change på en dryg timme och vid närmare studerande skulle man då kunna få tillbaka pengarna. Av bara farten gjorde jag en refund claim på den andra biljetten också och några dagar senare hade jag fått tillbaka alla pengarna, med ränta!
Tack :)
 

nota bene

Medlem
Just CS back office på AA har jag mycket god erfarenhet av. De hade biljetterat mig multipla biljetter på en mistake fare [vilket de inte borde gjort enligt sina egna CoC], och efter att jag flugit på den ena biljetten återbetalades de andra utan tjafs. Av förklarliga skäl var jag inte så pigg på att försöka trigga återbetalning innan avgång...

Har hänt en del andra saker under åren också - och när man väl kommer till rätt avdelning i back office sker allt mycket smidigt. Ett förvånansvärt fungerande CS team som faktiskt brukar göra rätt för sig.
 

Flying Finn

Medlem
@Cristoffer Cedergren Sitter just nu ombord AA79 LHR-DFW i B777-323ER. Måste instämma med dig att det finns bra med utrymme. Dock tycker jag att mitt senaste flyg med EY:s 777-300ER på FCO-AUH var lika rymlig i C. Sitter nu på platsen 3J i den lilla businesskabinen. Skillnaden till EY är nog att du tittar utåt här och du är intill korridoren. First ser inte alls vara värd sin prislapp. Har bra utsikt till första klassen, eftersom draperiet påminner mera ett myggnät. :p
 
@Cristoffer Cedergren Sitter just nu ombord AA79 LHR-DFW i B777-323ER. Måste instämma med dig att det finns bra med utrymme. Dock tycker jag att mitt senaste flyg med EY:s 777-300ER på FCO-AUH var lika rymlig i C. Sitter nu på platsen 3J i den lilla businesskabinen. Skillnaden till EY är nog att du tittar utåt här och du är intill korridoren. First ser inte alls vara värd sin prislapp. Har bra utsikt till första klassen, eftersom draperiet påminner mera ett myggnät. :p
Haha mitt säte!
Exakt, fattar inte grejen med AA:s first på 777-300ER om man jämför med business
 

Flying Finn

Medlem
@Cristoffer Cedergren Flasgship Dining finns inte på LHR, så ser nog ingen glädje med F på den här flygningen. Har inte sett maten i F, men servicen är av samma standard som i C. Dessutom så är småtuggsbuffén på den här sidan av myggnätet, så det har mindre utbud. :) Nåja, de får ju komma hit, men ingen har gjort det. Trevligt med en 10 timmars dagflygning, så hinner njuta av allt som finns.
 
Toppen