Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

palmen

Moderator
Med tanke på alla diskussioner i forumet om värvningar flyttar vi ut detta till en egen tråd. Vi i Moderatorteamet och Gurus har detta på vår agenda framöver.
 

AtleFlyg

Medlem
Allt detta får tas i PM, bc har inget med dessa värvningar att göra och är inget name and shame forum.
Med största sannolikhet måste vi sätta upp regler för detta för att vi ska slippa medla mellan medlemmar, det har vi varken tid eller lust med.
Värvningar görs på "egen risk" från bådas sidor.

/Moderator


Jag tänker på annat än värvningar...
En "stabil" medlem med t.ex. massa HHonors poäng kan ju få boka ett rum åt mg låt ersättning. Men då vill man ju lite på den medlemmen. Allt handlar inte om värvningar när det kommer till såna här problem.

Men jag ser BC också mer som ett gemenskapsforum än strikt informativt
 
Dispyter medlemmar emellan angående värvningar får ni ta via PM. Det ska inte avhandlas i forumet.

//Moderatorteamet
Jag håller också med i sak men du det drar ju också ned forumets omdöme om "kända" medlemmar får husera fritt och kontakta alla nya medlemmar som hintar att de är nya för att jaga referalbonusar och sedan lura de på det de utlovas. Man vill ju kunna lita på forumets medlemmar och som admin borde man definitivt varna medlemmar som uppenbarliger missbrukar systemet. Jag stör mig på att inte bara jag blev lurad utan att det är så frekvent vilket många andra upplevt samt man även kan se i poster som i denna tråd
 
Just detta måste ju ändå bryta mot forumets regler?
Är inte det snarare en moderators uppgift att stävja personer som så uppenbart missbrukar förtroende. Inte radera poster som påvisar det. Jag vet att kännedom om denna medlems beteende uppmärksammats till moderatorer åtskilliga ggr och ändå händer ingenting.
 

Impendill

Medlem
Tycker det är märkligt att man inte får fråga efter personer att värva om man har något att erbjuda i gengäld. Men att man istället får härja fritt och inte hålla det man lovat är uppenbarligen ok.

(Om nu så är fallet).
 

Meazza

Medlem
Är inte det snarare en moderators uppgift att stävja personer som så uppenbart missbrukar förtroende. Inte radera poster som påvisar det. Jag vet att kännedom om denna medlems beteende uppmärksammats till moderatorer åtskilliga ggr och ändå händer ingenting.
Vet inte om du missförstår mig, men jag syftar alltså på beteendet att försöka att värva medlemmar som inte har bett om det. :)
 

Meazza

Medlem
Tycker det är märkligt att man inte får fråga efter personer att värva om man har något att erbjuda i gengäld. Men att man istället får härja fritt och inte hålla det man lovat är uppenbarligen ok.

(Om nu så är fallet).
Men hur trevligt blir det för nya medlemmar om BC blir som en marockansk bazaar där alla kastar sig över dem med "bästa erbjudandet"?

Tycker att nuvarande regler är fullt rimliga.
 

Impendill

Medlem
Jag ville belysa att problemen bör tas om hand. Ansvariga för sidan borde kunna varna och i värsta fall stänga av medlemmar som gång på gång missbrukar forumet.
 
Last edited:
Toppen