Senaste nytt

Awardresa new york-Karibien

Newyorker86

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? New york
  2. Var är din destination? Karibien (alt. Hawaii)
  3. När vill/behöver du resa ut? 30/12-2/1
  4. När vill/behöver du komma hem? 9/1
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 9-10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 1 barn (19 månader)
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 180000 (totalt) eurobonus poäng + amex voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, gärna direktflyg.

Flyger swiss första klass till new york. Kommer dit 25/12 och åker hem 11/1 så där emellan skulle vara nice och klämma in ca 9 dagar i Karibien. Letat på United men kan inte riktigt bestämma var i Karibien också vet jag inte heller var direkt linjerna går från new york ( finns en hel del antar jag).

Vill tacka all här på forumet utan er hade jag aldrig flugit första klass eller ett SAS guld kort. Ni är ju bäst!
 

fcx

Medlem
Jag kan bara hjälpa till med lite awardmatematik, utan några tips på resmål.

Resa till Karibien kostar 75000 poäng i business. Om barnet är 19 månader gammalt vid själva resan så ska det normalt vara gratis vid resa inrikes med United som award, men på utrikes kan de debitera även för barn (vilket också spränger kalkylen, om man bara har en voucher). Lite osäker på hur det fungerar med barnrabatter på awardresa med United, men jag tror inte att det är positivt...

Till "inrikes USA" hör, som bekant, Puerto Rico samt Amerikanska jungfruöarna. Om man nöjer sig med någon av dessa öar så borde man kunna komma billigt undan. United flyger direkt till Puerto Rico och Saint Thomas från New York. Tveksamt om det går att boka till Saint Croix.

Hawaii däremot kostar också 75000 poäng i business trots att det är betydligt dyrare att flyga reguljärt dit. Däremot så tror jag att tåget redan har gått för att hitta awardbiljetter till Hawaii runt nyår. United flyger direkt till Honolulu från New York.
 

taxvalp

Medlem
Kolla även in Panama som ju är samma poängzon som USA inrikes. Finns awardplatser dina datum på direktflighter i business med Copa JFK-PTY. På plats i Panama återstår det delikata problemet om man vill ha karibisk semester eller Stilla Havs-dito...
 
Toppen