Senaste nytt

Snabbrecension av Hilton Munich City

sembl

Medlem
Snabbrecension av Hilton Munich City

Incheckning: Tog ca 1 min, toppenbemötande. Allt var redo inklusive min uppgradering till Executive Floor. Behövde endast visa mitt KK. Fick ett välkomstbrev som beskriver hotellet eftersom det var första gången jag bodde där.

Rum: Stort rum med King Size säng. Ett fint kort som önskade mig trevlig vistelse tillsammans med en stor chokladkaka, stor vattenflaska som fylldes på. Bra kaffemöjligheter med nespresso och nescafe. Rent badrum med badkar och bra tryck i duschen och många schampoflaskor. 42" TV med ca 40 kanaler varav de 30 första är Tyska, några på italienska och 4 engelska.

Lounge: Trevlig lounge med bra utbud av snacks/sprit/öl. Frukost i loungen helt ok dock mycket folk på morgonen. Fanns bra med tidningar, endast tyska tyvärr, lite sällskapsspel och en stor terrass.

Frukost i stora matsalen: Stort utbud av allt. Nybakat bröd (15 sorter + pretzels) Omelett/äggstation så man kan få sina ägg precis som man vill. Bra kvalité på kaffet och juicerna. Minipannkakor, friterade äpplen, tyska korvar i alla dess varianter. Klart över snittet frukost.

WIFI: Fungerar som vanligt dåligt så fort man lämnar norden. Gick inte att köra skype med bild men duger gott för lite emails.

Läge: Klockrent med S-bahn (Rosentahl Platz) med hiss upp till Lobby och ca 15 min promenad till stadens sevärdheter. Inte för att jag hinner med sånt. South African Airlines Crew använder detta som övernattningshotell.
 

MarcusC

Medlem
Snabbrecension av Hilton Munich City

Incheckning: Tog ca 1 min, toppenbemötande. Allt var redo inklusive min uppgradering till Executive Floor. Behövde endast visa mitt KK. Fick ett välkomstbrev som beskriver hotellet eftersom det var första gången jag bodde där.

Rum: Stort rum med King Size säng. Ett fint kort som önskade mig trevlig vistelse tillsammans med en stor chokladkaka, stor vattenflaska som fylldes på. Bra kaffemöjligheter med nespresso och nescafe. Rent badrum med badkar och bra tryck i duschen och många schampoflaskor. 42" TV med ca 40 kanaler varav de 30 första är Tyska, några på italienska och 4 engelska.

Lounge: Trevlig lounge med bra utbud av snacks/sprit/öl. Frukost i loungen helt ok dock mycket folk på morgonen. Fanns bra med tidningar, endast tyska tyvärr, lite sällskapsspel och en stor terrass.

Frukost i stora matsalen: Stort utbud av allt. Nybakat bröd (15 sorter + pretzels) Omelett/äggstation så man kan få sina ägg precis som man vill. Bra kvalité på kaffet och juicerna. Minipannkakor, friterade äpplen, tyska korvar i alla dess varianter. Klart över snittet frukost.

WIFI: Fungerar som vanligt dåligt så fort man lämnar norden. Gick inte att köra skype med bild men duger gott för lite emails.

Läge: Klockrent med S-bahn (Rosentahl Platz) med hiss upp till Lobby och ca 15 min promenad till stadens sevärdheter. Inte för att jag hinner med sånt. South African Airlines Crew använder detta som övernattningshotell.
Testar Hilton Munich City. Kan instämma i sembis rapport. Som gold uppgraderad till Executive, men tycker rummen känns rätt något slitna och lite tråkiga, jämfört med Sofitel Bayerpost som jag tidigare bott på här i München. I synnerhet badrummen som känns rätt små, kombinerat bad&dusch. Internet är rätt segt som nämts också.
Summering enligt mig; Helt ok hotell, bra läge och bra lounge. Men tveksam om jag kommer ha detta som förstaval i Munchen framöver..
 

sembl

Medlem
Marcus C, Nu har jag testat Hilton Munich Park i dagarna två så det kommer en snabbrecension på den med så fort jag kommit hem igen.

Summering, sämre läge men bättre hotell.
 

MarcusC

Medlem
Marcus C, Nu har jag testat Hilton Munich Park i dagarna två så det kommer en snabbrecension på den med så fort jag kommit hem igen.

Summering, sämre läge men bättre hotell.

Spännande, vi måste vart där nere samtidigt! ;)... Jag funderade på Park...men valde City, läget var verkligen kanon.
 

Ozz

Medlem
Så där, då kanske det va dags för en liten minirapport på från Hilton i Perth där vi checkade in i fredags.

Det är alltid lika trevligt att checka in på Hilton som Diamond member. Mycket smidig incheckning hos en jättetrevlig duty manager som verkligen visste hur hon skulle få oss att känna oss välkomna. En uppgradering till King Suite tackar man ju inte nej till men eftersom vi var ganska tidiga så var inte rummet städat men tjejen vid incheckningen sa att det skulle ta max en timme och passade på att bjuda på frukost så länge.

Efter en halvtimme kom hon in till restaurangen med nycklarna och sa att rummet var städat och bagaget uppburet. Om vi ville ha frukost på rummet under vistelsen så gick det naturligtvis bra också, självklart "free of charge". Gratis frukost, fritt internet och två flaskor vatten om dagen var det enda "extra" vi fick förutom uppgradering från det billigaste rummet till King Suite. Inga välkomstbrev, frukt eller choklad på rummet.

Att kalla rummet för King Suite känns nästan lite löjligt, ok rummet är ganska stort med en monstersäng som säkert mäter 2 meter i bredd, skrivbord, soffgrupp och en byrå med minibar och platt-tv på toppen. Fräscha tapeter och gammal inredning men det känns slitet och andas 70-tal både vad det gäller möbler, dusch och badrum. En balkong utan möbler i betong med gråmålat golv och delvis sprucken fasad.

Det finns ingen executive floor på hotellet och således ingen lounge heller så något afternoon tea eller läskande cocktails som man är van vid på Hilton får vi vara utan. Korridorerna hade nog en renovering för inte så långe sedan och just håller de på att byta ut de gamla hissarna och en av dem är ej i bruk och två är klara.

Det är ganska långt ifrån lyxkänsla och för att vara listat som femstjärningt hotell så anser jag att dom får spotta upp sig rejält vad det gäller interiör och exteriör. Personalen håller hög servicenivå och är mycket trevliga. Att det billigaste rummet kostar 3000SEK/natten ser jag som rent ocker och mervärdet som diamond väger knappast upp prislappen heller.

Nu blir vi kvar här på Hilton i Perth tills på fredag då vi styr söderut till Fremantle där vi tillbringar ytterligare en vecka på Esplanade hotel innan vi åker tillbaka till Thailand för ytterligare en månad.

Minirapporten ovan var någon dag efter incheckning och så en dag efter utcheckning och inställningen till Hilton i Perth blev knappast bättre efter en vecka.

Frukosten:
Lördag och söndag åt vi nere i restaurangen då de serverade frukost fram till klockan 11 och med tanke på Fru Ozz zombieliknande tillstånd på morgonen (för henne är det tidig morgon till minst kl.10) så är det otänkbart att äta frukost tidigare än vid 10. Det var en ganska liten buffé med ägg/omelettkock som fixade vad som önskades. Hyggligt med olika bröd och sötare muffins & wienerbröd. Fruktavdelningen var liten med endast fruktsallad och ett par små separata skålar med frukt. I vagnen med det kallskurna fanns endast 1 sorts rökt skinka, 1 skivad ost och en brietårta. Färskpressade juicer och bryggkaffe serverades till bordet. För den Nutellasugne (har för mig att det har efterfrågats förut i forumet) så fanns där en stor burk.

Så fr.o.m. i söndags natt fylldes frukostkortet på rummet i och hängdes ut på dörren vid midnatt för frukost på rummet måndag morgon. Ett bord med värmeskåp kom på pricken 09.30 måndag morgon, snyggt uppdukat med allt vi beställt. Allt serverat av en mycket trevlig kille som verkligen gjorde vår morgon. Samma kille kom även upp på tisdagen med bordet och allt var korrekt enl. beställningslistan.

Onsdag morgon kom en flicksnärta upp med bordet och det saknades 3-4 grejer och allt var bara ihoprafsat på ett trist sätt, jag orkade inte klaga. En annan tjej fick förtroendet att servera oss på torsdagen och även då var det mycket slarvigt upplagt och flera grejer från listan saknades. På fredagen var det äntligen den trevlige herren som kom med frukosten och min glädje yttrade sig i beröm till honom och missnöje om tjejerna och belöningen till honom blev en tjugodollarsedel i dricks.

Städningen:
Katastrof är ett starkt ord men emellanåt så kändes det hopplöst...
Städerskan som hade till uppgift att ge oss ett nytt frukostkort missade det varje dag och redan efter första dagen bad jag i receptionen om detta och de beklagade och löste det, dag två var det samma visa igen och då hade städerskan dessutom glömt att ta bort disken efter frukosten, ner till repan igen och påtala detta och efter att hon beklagat det så kom de upp med ett nytt kort, men ingen som plockade bort disken.

Tredje dagen fick vi inte städat alls och när vi kom hem på eftermiddagen vid 18-tiden så hade de bara varit inne med en chokladbit och lagt på den obäddade sängen. Ner till repan igen och förklara läget att det var ostädat... När vi kom hem vid läggdags och skulle fylla i frukostkortet så var det förvisso städat med inget frukostkort fanns nu heller att fylla i. Nu började jag bli van att åka ner till repan och fråga om frukostkort och även om jag bara kunde lyfta på luren så ville jag visa mitt missnöje lite face to face...

Och så här var det i princip hela veckan, städerskan glömde alltid nåt, det kunde vara handdukar, badrumsmatta, fylla på lotion, ta bort disken etc. etc. På torsdag eftermiddag hade jag fått nog och bad att få prata med samma duty manager som hade tagit emot oss och alla mina klagomål skrevs ner. På torsdag kväll när vi kom hem stod det en flaska vin på rummet med en ursäkt från henne, men frukostkortet kunde vi se oss i månen efter varpå jag åkte ner igen och nu skämdes de rejält i repan och bedyrade att de hade sagt till speciellt om detta välsignade frukostkort. Men vad fan hjälpte det...

Så om någon frågar mig om rekommendationer ang. Hilton Hotel i Perth så kan jag inte med bästa vilja i världen rekommendera det.

Nu checkade vi in på Esplanade Hotel i Fremantle igår och so far verkar det helt ok med en juniorsvit även om den är liten och jag får betala 20 aussiedollar om dagen för Internet, men frukosten på 35 dollar pp är jag för snål för att betala då morgontrötta Fru Ozz ändå bara äter en fralla och en kopp kaffe.
 

GE90

Medlem
Tack för info om Hilton Perth, det blir nog inte det hotellet om jag råkar hamna i Perth någon gång! Helt otroligt dålig service, skulle nog maila till hotellet / HHonors och klaga om inte annat för att pressa fram lite extra juice till HHonors kontot :)
 

Impendill

Medlem
Precis bokat Hilton Munich City i september för mig och min far. (överraskning till honom som födelsedagspresent).
Har faktiskt aldrig bott på ett Hilton hotell tidigare och har Diamant-status som jag matchat till mig.
Fick betala 118 € natten. Stannar tors - sön.

Ska bli spännande, har aldrig varit i Munich heller för den delen.

Rummen som man kan bli uppgraderad till om de finns tillgängliga; innefattar det en speciell rumskategori eller kan man ha tur och få den stora sviten?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Valley

Medlem
Hilton City brukar jag för det mesta bo på när jag är på Logistikmässan.
Så ligger det nära några riktigt trevliga ställen
En Italiensk krog och så Wirtshaus an der Au

Men undvik att beställa en Draja i deras bar. Ingen höjdare
 

Resenären

Medlem
Ska bli spännande, har aldrig varit i Munich heller för den delen.
Trevligt hotell. Även om deras EL kan vara kaotisk vid frukost.
Glöm inte Weiss Wurst, Weiss Bier och kringla! München är en trevlig stad.

körv.jpg
 
Toppen