Senaste nytt

SAS vs Swiss i Business

thsred

Medlem
Hej!

Tänkte boka resa till USA och står och väljer mellan SAS eller Swiss. Vad är för och nackdelarna med dessa två produkter tycker ni (ffa sedan SAS har ny kabin). Har EuroBonus så SAS kommer ju att ge mig 8000-9000 mer poäng än Swiss, men å andra sidan är de i nuläget 3000 kr dyrare.

Detta är ju naturligtvis en helt personlig åsikt, men tänkte kolla vad ni tycker...
 

bossefin

Medlem
Imho så tycker jag att SAS är att föredra. Oftast (men långt ifrån alltid) mer personligt och trevligt bemötande. Maten är minst lika bra. Kabinen är trevligare med bättre stolar. Fast 3000 kr är ju alltid 3000 kronor.
 
A

Aurora

Guest
Bedre stoler hos SAS, mer romslig. Bedre mat. Maten i Swiss biz skuffet virkelig!
Crewet hos Swiss snakket veldig dårlig engelsk, men det kan ha vært et engangstilfelle.
 

Matsson

Medlem
Jag föredrar Swiss, har alltid gjort, gillar hårdvaran( i motsats till flera andra) . Får alltid bra service, maten kan alltid diskuteras , men är priset 3000 billigare är valet självklart tycker jag.
 

Senator

Moderator
Jag har inte varit ombord nya SAS, men det ser bra ut.

På Swiss om du kan få den nya B777-300ER så är det en himla bra produkt, särsklit om du kan få platser som 4A, 6A..
 

Original

Medlem
Tycker Swiss hårdvara varit bra men med nya SAS business är valet enkelt om allt annat är lika. 3000 kronor för 8000 EB-poäng känns tveksamt om det inte är bättre flygtider.
 

JohanA

Medlem
Smaken är delad, SAS mjuka service har förbättrats markant senaste åren. Nya hårdvaran är dock ingen hit, den är hårdare än trä och har en trång känsla.

A330/340 på Swiss är rymligare känsla men har problem med luftkudden. B777 har jag inte testat ännu.
 

mha321

Medlem
Jag har inte varit ombord nya SAS, men det ser bra ut.

På Swiss om du kan få den nya B777-300ER så är det en himla bra produkt, särsklit om du kan få platser som 4A, 6A..
Personligen tycker jag sas klart vinner på hårdvara utom just detta - de bästa platserna på swiss nya 777 är helt klart ett eller två snäpp bättre än sas nya. Övriga platser på 777 tycker jag är hyfsat likvärdiga, och sas vinner över den gamla swiss-kabinen på 330/340.

Gällande hårdvara. Servicen är en annan sak, det handlar mer om dagsformen i båda fallen tycker jag. Båda varierar, men sas har både lite högre toppar och lite djupare dalar.
 
Toppen