Senaste nytt

Air France inför A la Carte meny för Voyageur & Premium Voyageur

Jonas C

Medlem
Verkar som att AF följer samma spår som KLM i att erbjuda passagerare i Ekonomiklass möjligheten att uppgradera sin måltid mot en kostnad.

I dagsläget så erbjuder ju Air France redan marknadens bästa måltider i Ekonomiklass, samt är enda flygbolag i världen som serverar Champagne gratis i Y. Jag ser ingen större anledning till att betala 200kr+ för en marginellt förbättrad måltid.

Ett logiskt alternativ för AF är ju dock att börja skapa större differentiering gentemot de måltider som erbjuds gratis, genom att skära ner på kvalitén på dessa. Visserligen ett sätt för bolaget att skära ner på kostnader samtidigt som man ökar intäkterna. Ser annat fall inget annat sätt på hur detta ska fungera.

A la Carte Menu
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Air France inför A la Carte meny för Voyageur & Premium Voyageur

Jag har få aldrig fått Champagne i Y på AF :(
 
Jag ser ingen större anledning till att betala 200kr+ för en marginellt förbättrad måltid.
Flyger man då och då med AF spelar det inget roll: det kommer alltid finnas "chicken or pasta". Påpekas bör att kycklingen sist var ganska bra, tror knappast kan laga det så gott själv. Dock serverades det med "noodles" så "chicken" var "pasta". Alternativet var lax. Men tänk om du har flugit med AF long-haul 10 gånger redan denna månad och kommer flyga 10 till. ;)
Själv har redan sett alla någorlunda intressanta filmer i IFE:n och hade det funnits a la carte IFE change eller så kunde man hyra DVD ombord hade nog nappat direkt. Kanske något för Blockbuster Express.
 

Palazzi

Medlem
Jag skulle nog kosta på mig att testa iaf... :p Men om jag reste ofta med AF så vet jag inte riktigt om 2-300kr mer för bättre mat skulle kunna motiveras. Det är väl antagligen inte mat från NOMA jag serveras... så de där extra 2-300kr kanske är bättre spenderade på en restaurang efter landing.
 

JonW

Medlem
I dagsläget så erbjuder ju Air France redan marknadens bästa måltider i Ekonomiklass, samt är enda flygbolag i världen som serverar Champagne gratis i Y. Jag ser ingen större anledning till att betala 200kr+ för en marginellt förbättrad måltid.



A la Carte Menu
När det gäller råvaror ser lustigt nog det biiligaste alternativet bäst ut
Gåslever mm för ett tillägg om ca 160 kr är inte helt fel.
 

agehall

Medlem
Kycklingen med pasta är faktiskt jättegod på AF. Jag gillar den skarpt. Sist jag flög till LOS var det dock inte pasta utan bulgur eller något sådant. Det var inte alls lika gott.
 

Agö

Medlem
Tycker att AF Economy är vass: har aldrig varit problem att beställa champagne till fördrinken, IFE allt bättre, maten god i jämförelse med andra ekonomiprodukter. Jag tillhör dock de lidandes skara varje gång jag tvingas äta flygplansmat. Men så har jag heller aldrig flugit First...
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Om jag får vara lite personlig för en stund så var jag på NOMA för några månader sedan. En av förrätterna som serverades var en hög skål fylld med is och på toppen låg det en räka... en räka som dessutom levde! Rent generellt föredrar jag mat som inte lever och ligger och kikar på mig... men roligast av allt var den mannen på bordet bredvid som ungefär samtidigt fick samma förrätt. Han noterade inte att räkan levde utan förde den mot munnen och då hoppade den till och ramlade ner på golvet där den låg och sprattlade..! :D Han skrek högt "It´s alive" flera gånger över hela lokalen. Det passar sig så där bra att gapskratta på NOMA men det gjorde jag, rakt ner i min fina servett... fantastiskt roligt!
Allt som serveras ombord på Air France är i alla fall tillagat, så mycket vet jag! :)
Hälsn Karin

Jag skulle nog kosta på mig att testa iaf... :p Men om jag reste ofta med AF så vet jag inte riktigt om 2-300kr mer för bättre mat skulle kunna motiveras. Det är väl antagligen inte mat från NOMA jag serveras... så de där extra 2-300kr kanske är bättre spenderade på en restaurang efter landing.
 

Gnopps

Medlem
Så länge som inte standarden på vanliga måltider försämras är väl valfrihet positivt. Som andra skrivit har Air France verkligen bra måltider i ekonomiklass på långsträckeflyg.

Någon som provat att beställa detta på KLM?
 
Toppen