Senaste nytt

SAS nya boardingkort

fcx

Medlem
Jag har noterat en liten förändring på SAS boardingkort senaste månaden. Vid första anblick så ser de precis likadana ut som tidigare, men två saker har förändrats:

Det står numera "FAST TRACK AVAILABLE XXX" för att visa att man har tillgång till fast track på XXX, en smart förbättring.

Sedan så har det smugit sig in en ny kolumn "ZONE". Kan det kanske vara första steget mot att ha zonbaserad boarding och äntligen få ordning på prioboarding?

DSC_0603.JPG
 

SNIFF

Medlem
Det sade på göteborgsmötet med SAS att de skulle testa något nytt sätt att få till prioboarding. Det är inte orimligt att detta är ett steg i den riktningen.
 

In_Sweden

Medlem
Detta är väl inte helt nytt om jag inte missminner mig?
Vill tro att jag sett båda dessa förändringar (åtminstone Zone) sedan i vintras, ungefär.

Sen så borde du överväga att byta ut bilden (om den är din egen), även om du suddat ut en hel del information så finns den tillgänglig i sträckkoden också - öppen för alla som orkar tänka lite.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

Crater

Medlem
Zone är en United grej, eller heter det något annat där?
Det funkar bra i USA iaf om man har auktoriteten att genomföra det, där har jag försökt smita men blivit avvisad nämligen.

Tillägg: Group heter det.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: El0

mha321

Medlem
Zone är en United grej, eller heter det något annat där?
Det funkar bra i USA iaf om man har auktoriteten att genomföra det, där har jag försökt smita men blivit avvisad nämligen.

Tillägg: Group heter det.
Also bolag i Usa kör väl med det? (och säkert en del andra också). En del kallar det zone och en del kallar det group, men det är samma sak.

Kan bara hoppas att det är det som det betyder. Det känns som ett system som åtminstone har en teoretisk chans att fungera för sas, eftersom det inte behöver förklaras och diskuteras varesig med passagerare eller personal varför en viss person sitter i en viss zon.
 

fcx

Medlem
När jag tittar igenom gamla boardingkort så är det sista jag har som det inte står Zone på från 27 maj, så förändringen har skett efter det.

Den som är orolig över streckkoden kan ju försöka läsa den :)
 

agehall

Medlem
Mitt boardingkort från 21 Juni innehåller ingen av de förändringar som nämns. :/ Undrar om det bara är vissa destinationer som de testar på.
 
Toppen