Senaste nytt

Nyhet: Hitta drömhotellet på BusinessClass. Nu har vi vår egen hotellsektion

Pho

Medlem
Känns inte som att detta var något som jag kommer nyttja. Ser faktiskt inte att det tillför något mer än vad andra aktörer redan ger. Personligen kommer jag nog fortsätta att boka direkt med hotellen!
 

mha321

Medlem
Finns det några planer på funktioner för att söka awards? En del kedjor har ju väldigt olika pris på olika dagar, och framförallt i städer med många hotell av samma kedja

Eller varför inte söka på typiska "premium-amentities" - typ finns det lounge eller inte? Detta saknas ju på de flesta "generella söksidor", och så även på den här än så länge...
 

dashboard

Administrator
Känns inte som att detta var något som jag kommer nyttja. Ser faktiskt inte att det tillför något mer än vad andra aktörer redan ger. Personligen kommer jag nog fortsätta att boka direkt med hotellen!

Hej. Vel, har du kollat på topplistene? Det er noe relativt unikt slik jeg ser det. Og et viktig område der vi der at dere medlemmer kan bidra med deres kunnskap og erfaringer. Om du vet presis hvilket hotell du skal bo på og har en fin dialog direkte med hotellet, så kommer såklart mange, inklusiv meg selv til å fortsette med det. Men i veldig mange tilfeller ønsker man å dra nytte av andre premium reisendes erfaringer og prøve noe nytt. Dette gjelder spesielt når man skal til en ny by. La oss si jeg skal til Paris for første gang. (Jeg har bodd i Paris i to år så dette blir da kun et eksempel). Topplisten foreslår topp hotell. Og jeg vet det er bra properties for jeg har testet de fleste av dem.

Så fungerer søket altså slik at det sammenligner prisene fra et stort antall suppliers, ofte inklusiv hotellet selv. I økende grad dirigeres trafikken direkte til hotellet. Men som en sensible traveler vil man forsikre seg om at man har rett og best pris. Det gjør dette søket. Give it a shot og bidra til et BC som kan gjøre mer for deg i fremtiden
 

dashboard

Administrator
Finns det några planer på funktioner för att söka awards? En del kedjor har ju väldigt olika pris på olika dagar, och framförallt i städer med många hotell av samma kedja

Eller varför inte söka på typiska "premium-amentities" - typ finns det lounge eller inte? Detta saknas ju på de flesta "generella söksidor", och så även på den här än så länge...

Veldig bra innspill og nettopp slike vi vil ha. Dette skal være et søk av medlemmer, for medlemmer. Med god og unik funksjonalitet. Husk at det søket som ligger ute nå er 1.0. Vi skal krype før vi kan gå og gå før vi kan løpe. La de gode ideene strømme fritt og så arbeider vi videre med å sammenstille hva som er mulig / formålstjenlig å utvikle...
 

Pho

Medlem
Hej. Vel, har du kollat på topplistene? Det er noe relativt unikt slik jeg ser det. Og et viktig område der vi der at dere medlemmer kan bidra med deres kunnskap og erfaringer. Om du vet presis hvilket hotell du skal bo på og har en fin dialog direkte med hotellet, så kommer såklart mange, inklusiv meg selv til å fortsette med det. Men i veldig mange tilfeller ønsker man å dra nytte av andre premium reisendes erfaringer og prøve noe nytt. Dette gjelder spesielt når man skal til en ny by. La oss si jeg skal til Paris for første gang. (Jeg har bodd i Paris i to år så dette blir da kun et eksempel). Topplisten foreslår topp hotell. Og jeg vet det er bra properties for jeg har testet de fleste av dem.

Ellers, du skal se at søket i økende grad nå dirigerer trafikken direkte til hotellet. Men som en sensible traveler vil man forsikre seg om at man har rett og best pris. Det gjør dette søket. Give it a shot og bidra til et BC som kan gjøre mer for deg i fremtiden

Jag får nog erkänna att jag inte riktigt vet vad det är du menar med topplistorna... Menar du de som hamnar överst i en sökning? I så fall ser jag inte att det avviker nämnvärt från vad jag får på andra siter om jag lägger in 4 och 5 stjärnigt som filter.
 

dashboard

Administrator
Jag får nog erkänna att jag inte riktigt vet vad det är du menar med topplistorna... Menar du de som hamnar överst i en sökning? I så fall ser jag inte att det avviker nämnvärt från vad jag får på andra siter om jag lägger in 4 och 5 stjärnigt som filter.

Nei, jeg mener topplistene på forsiden av BusinessClass.se. Her finnes per i dag hoteller som er valgt ut på bakgrunn av tusenvis av ratings gjort av reelle gjester.

Skal du til en storby, og vil se hvilke premium properties som gjelder, er topplistene et riktig bra sted å begynne. For eksempel Paris, en by jeg kjenner godt. Jeg har bodd på nesten alle de 5* hotellene på listen og mangler egentlig ingen. Det er for meg et bra eksempel på at topplistene kan hjelpe deg bo riktig bra. Prissammenligningen i sin tur sørger for at du får best pris.

Og som tidligere meddelt, er tanken at vi skal trekke veksel også på dere medlemners erfaringer. Hvilke hoteller er fantastiske? Er det noen hoteller dere mangler? Send ideer på support@businessclass.se
 
Last edited:

Resenären

Medlem
Jag har testat ett antal destinationer, som jag själv besökt och sökmotorn finner bland annat de hotell jag besökt. Funkar smidigt och enkelt.
Däremot undrar jag var den förklarande texten kommer ifrån, som beskriver hotellet och dess faciliteter?
Jag läste om Le Grand Bellevue i Gstaad, Schweiz. Här stod att det var en kort promenad till Glacier 3000.
Kanske är 18 km en kort promenad? Men det tar ca 3½ timme att gå!
 

dashboard

Administrator
Jag har testat ett antal destinationer, som jag själv besökt och sökmotorn finner bland annat de hotell jag besökt. Funkar smidigt och enkelt.
Däremot undrar jag var den förklarande texten kommer ifrån, som beskriver hotellet och dess faciliteter?
Jag läste om Le Grand Bellevue i Gstaad, Schweiz. Här stod att det var en kort promenad till Glacier 3000.
Kanske är 18 km en kort promenad? Men det tar ca 3½ timme att gå!
Hei, bra om det meldes om feil i hotellbeskrivelser.

Men, nå har jeg sjekket opp det du skriver og i beskrivelsen står det ikke at det er en kort promenad til Glacier 3000, men til områdene rundt. Så dette blir mer en tolkning.

Forøvrig: det meste i beskrivelsene stemmer nok, deriblant ratings som kommer fra reelle gjester, som også gir et godt bilde på om info stemmer.

Det er hotellet selv som melder inn denne typen informasjon og som man kan forstå blir det en umulig oppgave for BC å selv kontrollere at alle detaljer stemmer. Fra mine 16 år i online travel, vet jeg at det forekommer enkelte mindre feil, men det rettes stadig opp.

Uansett; det finnes faktisk en plan på å skrive helt egne hotelltekster om de beste hotellene, litt BC selected. Da vil vi ha enda bedre kontroll.

Frem til det: ved å melde inn til oss, vil vi rapportere inn feil og sørge for at det blir rettet opp.

Og: feil på enkelte hotellbeskrivelser skal ikke rapporteres her i forumet men per e-post til support@businessclass.se.

Takk for at søket brukes flittig. Igjen er det slik at ved å bruke søket, bidrar medlemmer til videreutvikling av BC...
 
Toppen