Senaste nytt

Tjaa varför inte. Live rapportering Lufthansa First class Arlanda-New York

Voyageur

Medlem
20160627_182512-1.jpg

Efter maten njutning. LH F är verkligen genomtänkt och njutningsfullt i varenda detalj!

FA Martina fortsätter att vara helt fantastisk och har precis avnjutit en underbar lång konversation med henne om resande och New York.

Någon som förresten har tips på bästa sätt att ta sig från EWR downtown till 48e gatan? Tågen stannar vid Penn st och läst något om en buss till port authority. Kanske prova Lyft om rabatterna fortfarande gäller :) 80$ med taxi känns knappast lockande
 

Glenn E

Medlem
Penn Station ligger vid Midison Squaire Garden på 7e avenyn och 32 gatan.
Tågen går inte så ofta så det kan bli väntetider om man har otur.
Jag fick vänta i 20 minuter.
Om du har Wifi så tag en Uber X.
Det är inte så dyrt.
 

Voyageur

Medlem
Puuh! 29 grader kl 18 i NYC och vindstilla. Love it :)


Sammanfattning:

Solid produkt av LH i första klass både på marken och i luften. Blir lite hattigt i FCT under vissa tider med många flighter ex mellan 8-10 på morgonen och 12-13 på dagen. Det märks att bristningsgränsen då är nära.

Hade verkligen en toppen crew idag (Martina) som var outstanding och blev riktig bundis med! Gillar verkligen stolen i LH F med ottoman som går att flytta om man är lite kort i benen samt de otaliga inställningsmöjligheterna.

Meh i protokollet blir det som nämnts ovan samt att amenitykittet var lite B med standard praktisch kvadratisch Bogner väska. Kändes mera SAS C än LH F. Ingen LPGS idag utan Taittinger 2007. Hade också varit riktigt bra med en värd på EWR att ta igenom kontrollen men det e petitesser :)

Om en vecka blir det SAS C hemåt från nyc så kanske drar en liten update på tråden då :) nu är det dinner time! Over and out :)
 

El Oso

Medlem
Vad blev det slutligen för transport från flygplatsen i NYC?
Sitter själv och funderar på vad som kan vara bäst, då jag själv landar på fredag.
 

Voyageur

Medlem
Vad blev det slutligen för transport från flygplatsen i NYC?
Sitter själv och funderar på vad som kan vara bäst, då jag själv landar på fredag.

Det blev NJ transit tåget. Missade tåget precis och fick vänta i 20 min. Knöfullt på tåget som tog 30min till Penn station. Dra upp en fet väska 2 våningar i middagsrusningen på Penn station är inte att rekommendera :) Därifrån taxi för 10-12$ till hotellet. Kommer nog köra Lyft eller Uber tillbaka. In känns ok då man har tid men vill inte stressa på vägen tillbaka.
 

Voyageur

Medlem
Snygg burgare.

Hotell med pool?
Finns ungefär en handfull hotell med utomhuspool i byn. Kollade explicit dessa men billigaste var holiday inn vid 8e och typ 45e med 1800 spänn natten så blev nej på den! Just nu känner jag dock att det nästan hade varit värt att pynta ut 2500 för pool en dag på ett bra hotell :)
Tipset är om tid finns att istället åka till stränderna ca 2h utanför staden. Finns god förbindelser och boenden. Åker ut mot Fire island själv om 2 dagar med en nyc buddy!
 

Johanna

Medlem
Det blev NJ transit tåget. Missade tåget precis och fick vänta i 20 min. Knöfullt på tåget som tog 30min till Penn station. Dra upp en fet väska 2 våningar i middagsrusningen på Penn station är inte att rekommendera :) Därifrån taxi för 10-12$ till hotellet. Kommer nog köra Lyft eller Uber tillbaka. In känns ok då man har tid men vill inte stressa på vägen tillbaka.
Jag tog flygbussen sist och var nöjd med den. Lite knöligt att ta sig in och ut ur stan men sen funkade det bra
 
Toppen