Senaste nytt

Någon som testat The Surrey Hotel i New York? Tips på andra liknande hotell?

Porsan

Medlem
Förslag på hotell i New York - Manhattan

Hej!

Reser till NYC i mitten av juni och undrar om någon har tips på bra hotell, har kikat på The Surrey som ser riktigt trevligt ut. Har ni några egna erfarenheter av detta hotell?

Tack på förhand!

/Anders
 

guapeton

Medlem
Kimpton Hotels har mycket trevliga hotell. Jag har bott på The Muse och Ink48.

Ink 48 ligger ute vid Hudson, 12-15 min promenad in till times square, de har en grym terrass på hotellet där man ser hela NYC.

Bli medlem i deras gästprogram Kimpton intouch så får du gratis wifi. Varje dag mellan 1730 och 1830 har de wine hour och bjuder på vin i lobbyn. (Detta gäller alla Kimpton hotel)

Kimpton Hotels: Boutique Hotels, Luxury Travel and Chef-Driven Gourmet Restaurants

Ink48
Ink 48 Hotel — Pet Friendly Hotels NYC - a Kimpton Boutique Hotel
 

Svenska73

Medlem
Jag föredrar också W på Lexington Avenue, nära allt och trevlig bar i Lobbyn. Ganservoort också trevligt men tycker inte att det ligger lika bra.
 

Senator

Moderator
Jag gillar W granne på Park/Lexington: klassiska Waldorf Astoria. Precis bokat för $225 natten i augusti :cool:
 

Teddulin

Medlem
Towers at the New York Palace! Grym lounge och toppenläge! Toppenfrulle i loungen med stora skålar med färska hallon, blåbär, björnbär & jordgubbar :) Smarriga smårätter under dagen. 3 vita och röda viner, öl, sprit, juicer o läsk. Rummen är fräscha, jätteskön säng. Litet minus för badrummet som är ganska litet och saknar separat dusch (endast badkar). The London rekomenderar jag också, rummen är faktiskt ännu bättre än på The New York Palace, känns mer som än minisvit. Bra läge där också. Dock ingen lounge. The Empire är ett annat hotell som jag bodde på för ca 5 år sen, ligger vid Colombus Circle. Riktigt trevligt det också. Dom har pool på taket som höll på att byggas när jag var där, är säkert riktigt trevligt där nu. Jag skulle ändå välja Towers at The New York Palace.
 
Toppen