Senaste nytt

Intercontinental Hong Kong

Ricci

Medlem
Har bokat in en kort weekend trip till Hong Kong i början på maj och tänkte bo på IC Hong Kong.
Något man skall tänka på gällande hotellet dvs rumstyper, nära byggarbetsplatser, club lounge etc ?
(Är Amb Plat och har weekend voucher att spendera)

Bodde på IC Grand Standford för 2 år sedan och det var ok hotell.
 

Börnen

Medlem
Hej,
Bodde där för 14 dagar sen:
http://www.businessclass.se/forum/threads/sex-dagar-i-hong-kong-med-en-sexåring.31723/

Vi fick en juniorsuite trots att vi bokat ett vanligt dubbelrum via hotels.com och att jag hade basnivå på IHG. Har inget att jämföra med, men det vi rummet vi bodde i var väldigt stort, fint och funktionellt. Servicen var också bra, t.ex. så fylldes ishinken på varje kväll.

Det är en byggarbetsplats alldeles nord-öst om hotellet men trots att vårt rum låg i det hörnet så stördes vi inte alls av det. Men om du får ett rum mot vattnet i västra delen av byggnaden borde det vara helt lugnt.

Club lounge hade vi inte access till så den kan jag inte uttala mig om.

Bästa med hotellet enligt sonen var poolen och room servicen :)
 

Ricci

Medlem
Ping@jumbooze
Har för mig att du varit på detta hotell, kommer du ihåg om man fick betala för loungen (som Grand Standford 800sek/natten) eller är det gratis om man har club room (dåligt förklarat på deras hemsida)?
 

jumbooze

Medlem
Ping@jumbooze
Har för mig att du varit på detta hotell, kommer du ihåg om man fick betala för loungen (som Grand Standford 800sek/natten) eller är det gratis om man har club room (dåligt förklarat på deras hemsida)?
Hej, ja, jag var på hotellet men ej i club room köpte frukost.
 

palmen

Moderator
Bodde där för ca 1 månad sedan. Nyttjade min ambassador voucher och bokade rumskategorin under svit.
Blev en jäkla massa strul för egen del vid incheckning för de hade inga sviter lediga som jag kunde få, de ville då dra av 200hkd från mitt pris så kunde jag få det rummet jag bokat men betala för kategorin under. Det var inget jag var intresserad av. Efter drygt 1 timme och diverse diskussioner med assistant front office manager samt assistant hotel manager lyckades de skaka fram en hörnsvit åt mig på 15e våningen som helt klart var bra.

Om du ska boka med vouchern skulle jag köra samma upplägg som jag gjorde, dvs boka nivån under svit för att maximera värdet. De 4 första nivåerna på rum är samma typ av rum men med olika utsikt och prisskillnaden är väl ca 200hkd per rumstyp. Viktigt att tänka på är att rummen kan bli väldigt mycket dyrare när man nyttjar vouchers så titta vad priset är utan dessa också.
Trots uppgradering till en svit så fick jag inte tillgång till executive loungen, den kostade typ 700 hkd per dag har jag för mig (antar att du måste boka en svit och få uppgradering till executive suite för att få tillgång). 2 drinkvouchers fick man till baren i alla fall vilket var trevligt.
 

jumbooze

Medlem
Tråkigt att höra @palmen, själv så var min upplevelse väldigt positiv, körde en cash&points, fick en fin upgrade till en mindre hörnsvit med utsikt över ön. En tjej följde med och visade rummet och skickade upp té efteråt. Summasumarum väldigt trevligt. De var väldigt måna om att jag skulle vara nöjd. (Kändes det som iaf)
 

Ricci

Medlem
Japp, Ambassador vouchern är som sagt ett skämt.......
Det finns bättre priser utan den....
AMB.JPG

AMB2.JPG
 

johhenrik

Medlem
Har bokat in en kort weekend trip till Hong Kong i början på maj och tänkte bo på IC Hong Kong.
Något man skall tänka på gällande hotellet dvs rumstyper, nära byggarbetsplatser, club lounge etc ?
(Är Amb Plat och har weekend voucher att spendera)

Bodde på IC Grand Standford för 2 år sedan och det var ok hotell.
Var du nöjd med hotellet? Jag har bokat en natt i juli på båda IC i Hong Kong och funderar lite på vilken jag bör ta. Det är reward-natt jag bokat, så lär ju inte bli Club osv.
 

Ricci

Medlem
Var du nöjd med hotellet? Jag har bokat en natt i juli på båda IC i Hong Kong och funderar lite på vilken jag bör ta. Det är reward-natt jag bokat, så lär ju inte bli Club osv.
För min del tyckte jag att IC-Hongkong var lite lyxigare, men....
Poolområdet är precis bakom en byggarbetsplats (som nu varit några år...) dvs baksidan av hotellet.
Framför hotellet dvs mot vattnet är det också byggarbetsplats då de bygger om promenadvägen ut med vattnet.
(När jag var där så var slag/borrmaskinerna igång "kontorstid")

Nu har köpt in mig på bägge clublounger som alla måste göra (ca 800sek)... (kanske inte RA behöver...) och IC-Hongkong har större lounge och bättre utsikt över vattnet. Men den är lite mer opersonlig...

Om jag skall välja nästa gång jag skall bo i Hongkong (på något av dessa hotell) kommer jag att som betalande gäst välja IC-G.S (som PA).
Men med reward-natt kan man få utsikt över en trist baksida...på IC-G.S dock tror jag att du som RA kommer få ett bra rum med bra utsikt på bägge hotellen.

Summering: Vill du ha lite tystare hotell och bättre chans till sol vid poolen IC-G.S.
Lite lyxigare hotell och kanske en lite bättre utskikt så är valet IC-HKG.
 
Toppen