Senaste nytt

Travelpass Ängelholm/Helsingborg - Stockholm Arlanda

Hötorget

Medlem
Hej,

Jag och min fru bor idag i Stockholm men funderar på att flytta "hem" igen till Skåne. Jag driver ett bolag i Stockholm och kommer därför att behöva flygpendla till Stockholm (tåg är inte ett alternativ). Detta gör att närhet till en flygplats är väldigt viktigt för oss när vi väljer var i Skåne vi bo sätter oss- fn lutar det år Ängelholmstrakten.

Hur ser era erfarenheter ut vg Travelpass i allmänhet och att pendla mellan AGH-ARN i synnerhet? En av sakerna jag är mest "orolig" för är risken för att SAS lägger ned linjen mellan AGH-ARN - finns det någon initierad här på forumet som tror sig kunna bedöma risken för nedläggning? Vore minst sagt lite jobbigt om vi flyttar till Ängelholm och sedan måste köra till Sturup var och varannan dag ... :(
 

gdaily

Medlem
BRAvofly (dvs Malmö Aviation flyger ju till Ängelholm-Bromma också, så du blir inte helt utan möjlighet...
 

Hötorget

Medlem
BRAvofly (dvs Malmö Aviation flyger ju till Ängelholm-Bromma också, så du blir inte helt utan möjlighet...
Jo, det är ju sant. Ett travel pass kostar ju en slant och jag skulle helst vilja köpa det via SAS, känns tryggast så. Men du har helt rätt - SAS är inte det enda alternativet.
 

Palazzi

Medlem
En tråd som ligger rätt i tiden även för mig. Är i planeringsstadiet, men funderar på att pendla från boende i Göteborg i framtiden (vi pratar 10-12mån bort).


Har jag förstått det rätt att BRA bara erbjuder hela linjenätet eller inget? Med undantag Bromma-Visby?

Gillar tåget som är smidigt mellan stadsparen, men när det blir flera ggr/vecka känns det som man slösar tid. Priset är dock en vinnare på årskortet som täcker in nära alla jobbresor inom Skandinavien.

Jag tittar dock på hela BRA linjenät också, då även det kan nyttjas för resor i arbetet.

Följer tråden med intresse! :)
 

anjak

Medlem
Har extremt svårt att se att SAS väljer att lägga ner Ängelholm. Sen finns ju BRA som ett alternativ också.

Förra året hade Ängelholm totalt runt 400.000 passagerare fram och tillbaka till Stockholm.
 

Palazzi

Medlem
Nu tittade jag lite på MTR express iofs.... Halvbra produkt, men galet billiga årskort!

Platsbokning, ombokningbara biljetter och WIFI. Inkl avdrag hamnar man på 26.450kr/år för Göteborg-Stockholm. Nästan hälften av vad jag betalar från Västerås till Stockholm nu.

Morgonavgång 06.05 ligger bra till, men hem 15.36 är sådär. 16.36 hade varit bra, men kanske kommer fler avgångar. Kan man välja att åka hem, eller övernatta innan hemfärd. Faktiskt värt att ta den diskussionen om några månader.....
 

Hötorget

Medlem
Har extremt svårt att se att SAS väljer att lägga ner Ängelholm. Sen finns ju BRA som ett alternativ också.

Förra året hade Ängelholm totalt runt 400.000 passagerare fram och tillbaka till Stockholm.
Bra tips! Jag kikade runt lite på AGH's hemsida och hittade nedan uppgifter, begravna långt inne på deras hemsida:

Antal passagerare som reser till och från AGH per år:
  • 2012: 404.767
  • 2013: 413.394
  • 2014: 408.183
  • 2015: 411.637
Känns stabilt :)
 
Last edited:

Hötorget

Medlem
Ett årskort med BRA kostar 131 981 SEK (ex 6% moms) för hela linjenätet. De verkar inte sälja årskort enbart för AGH-ARN.

Årskort med Arlanda Express ligger på 25.000kr.

Någon som vet vad ett årskort/travelpass för AGH-ARN kostar på SAS? SAS verkar inte ha några prisuppgifter på sin hemsida ...
 
Jodå! De har fulla prisuppgifter. Klicka vidare på "Köp travelpass" på denna länk bara. Travel Pass - SAS

Screen Shot 2016-06-30 at 9.40.53 AM.png
 
Ett årskort med BRA kostar 131 981 SEK (ex 6% moms) för hela linjenätet. De verkar inte sälja årskort enbart för AGH-ARN.

Årskort med Arlanda Express ligger på 25.000kr.

Någon som vet vad ett årskort/travelpass för AGH-ARN kostar på SAS? SAS verkar inte ha några prisuppgifter på sin hemsida ...
Googlade "sas travelpass" och fick träff. Där kan du söka och jag fick fram att de tar c:a 140K för 12 månader och 84K för 6 månader. Sen har de "Punches", dvs man köper "buntbiljetter". Där finns det två alternativ antingen personliga eller de som flera kan använda.
 
Toppen