Senaste nytt

Engelska på SAS-flyg?

Avgeek

Medlem
Pratade med några kollegor som pendlar fram och tillbaka mellan New York och Stockholm för jobb (amerikanare, men många har lärt sig relativt bra svenska vid det här laget). Vi tog några öl häromdagen och pratade om just SAS och servicenivån och flera av mina vänner tyckte att de fick bättre service när de pratade engelska med personalen än om de skulle ge sig på svenskan (helt vanlig svenska, fast med amerikansk brytning). De upplevde också att på vissa flygningar fick de bättre service än t.ex svensk kollega som pratade svenska.

Värt att nämna är att alla flygningar är i business.

Detta kan såklart bara vara en isolated incident-sak men undrar om ni själva har några erfarenheter om detta? :)
 
Har varit på massa utbildningar och kurser i Danmark (livsmedel) och pånått sätt så blir allt mer oladdat och neutralt om danskar och svenskar "möts" halva vägen genom att prata engelska, tycker jag.
 

Homer

Medlem
En bekant från Norge trodde att han pratat med en dansk i en timme, men så var det inte
det var en skåning.

OT: Lars Ulrich som sommarpratare, jag blev besviken att han inte körde alltihop på danska.
Att påstå att han glömt bort danskan är som när Anita Ekberg och Dolph Lundgren glömde bort svenskan
 

Homer

Medlem
Danska är egentligen ganska lätt, så länge det inte handlar om att räkna...


aZxNKd3_700b.jpg
 
Toppen