Senaste nytt

Lugnet på SQ368

Spanade precis in branden på SQ368 som skedde för några timmar sedan, är det bara jag som reagerar på hur lugnt det är i kabinen? Hade jag suttit där hade jag förmodligen fått panik och stormat mot utgången.



Är det förresten tredje 777an nu på mindre än ett år som fattat eld?
 

Alf

Medlem
Det var ju en djäkla tur att branden uppstod när man precis hade landat och stod på banan. Jag trodde när jag såg bilderna att det brann när man var på inflygning och då såg det himla illa ut. Nu släckte man ju t o m branden innan man evakuerade flygplanet.
 

Hachans

Medlem
Jösses.. SQ är ju kända för sitt goda säkerhetsarbete.. Det ska bli intressant att se vad orsaken var.

En snabb sökning ger svaret att piloterna hade fått felindikator på oljan, troligt motoroljeläckage. Så de vände tillbaka och landade. Då fattade oljan eld. Så de var alltså redan på marken när det började brinna.
 

Ricci

Medlem
Känns inte helt bra här......på flighten SQ910 SIN-MNL 28 maj (777-300) hade vi ett larm i kabinen som gick igång.
Det var 30 långa sekunder innan man stängde av larmet och 5-10min innan CC och kapten sa att det var ett felaktigt larm.
Inte trevligt att se en SQ 777 ha problem.....:(
 
Toppen