Senaste nytt

Boka rum med poäng och dottern bor där?

flapps

Medlem
Hej
Min dotter sitter fast i USA och behöver ett rum för natten. Jag har en drös med poäng så jag kan boka en natt på Hilton till henne. Men kan hon bo där på mina poäng och bokning? Har försökt att hitta lite svar men hittar inget. Det är ju inga problem att boka med mitt kreditkort men det kostar lite mer än 30.000 p

mvh flapps
 
Jag har bokat åt mina ungar och bättre hälft, alltid funkat bra, har gjort det på Hilton, Marriott och Radisson. Det brukar finns ett fält att fylla i för att namnge den som skall bor där. Bara hennes namn finns på bokningen så skall det inte vara nåt problem.
 

sembl

Medlem
Detta gör jag i tid och otid åt min fiance och aldrg stött på problem. Det finns ett fält additional name där du fyller i hennes namn och när hon checkar in får hon dina förmåner med.
 

pljung

Medlem
Detta gör jag i tid och otid åt min fiance och aldrg stött på problem. Det finns ett fält additional name där du fyller i hennes namn och när hon checkar in får hon dina förmåner med.
Kan samma sak fungera för en bokning endast med pengar, alltså att jag bokar till min sambo och hon får mina förmåner trots att jag inte själv ska bo på hotellet?
 

FF#1

Medlem
Kan samma sak fungera för en bokning endast med pengar, alltså att jag bokar till min sambo och hon får mina förmåner trots att jag inte själv ska bo på hotellet?
Ja det brukar funka, har bokat åt min fru, satt henne som incheckare. Sen har hon checkat in och jag har fått förhinder. sen har hon checkat ut och betalat, brukar inte vara nått problem.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

taxvalp

Medlem
Ja det brukar funka, har bokat åt min fru, satt henne som incheckare. Sen har hon checkat in och jag har fått förhinder. sen har hon checkat ut och betalat, brukar inte vara nått problem.

Jag har en likande tanke för en kommande resa där min far ska med men det är osäkert i det sista om jag kan följa med. Det är ju i gränslandet med att någon annan får förmånerna på kortet i bokningen. Någon som haft problem med detta i praktiken?
 
Toppen