Senaste nytt

Nu introduceras SAS Plus Saver mellan Skandinavien och Europa

H

Holmion

Guest
SAS fortsätter att anpassa sitt erbjudande för Skandinaviens resenärer och erbjuder nu ytterligare ett komplement till de befintliga produkterna inom Europa, SAS Go, SAS Go Light och SAS Plus. SAS Plus Saver erbjuds nu på utvalda sträckor mellan Skandinavien och Europa. Samtliga fördelar i SAS Plus ingår förutom fri av- och ombokning. Resenärer har därmed…
 

Moco

Medlem
Eh nja. Plus köper man just för flexibiliteten. Knappast för att det är den goda servicen man är ute efter... Känns som om man är tillbaka på Mats tid nu. Vad blir nästa steg, SAS Go Extra i kabinen?
 

intuition

Medlem
Jag har funderat mycket på denna ändringen
Är det corporate bull att "många efterfrågar att slippa flexibilteten" eller är det faktiskt så?

Det är klart, för de flesta på det här forumet och liknande är det självklart inte så - Vi uppskattar att få bra med poäng och en flexibel biljett till en rimlig peng. Lounge, sittplatsval och priority har de flesta av oss redan. Så om SAS lyfter fram just detta som det stora önskemålet från kunderna betyder det att de pratar om kundgrupper som inte flyger ofta. Den gruppen är ju knappast heller intresserade av poängintjänningen, så kvar som målgrupp är alltså infrequent-flyers som längtar efter gratis sittplats i främre delen, lounge och priority.

Finns det många sådana personer, som hittills avstått från att boka plus?
Ärligt talat, svårt att veta. Ja det kanske finns ett antal personer som då och då flyger på billigast biljett och som vill "unna sig lite lyx" med ett lounge-besök. Så med lite välvilja kan man tolka att den nya biljetten har en målgrupp som finns i verkligheten.
Det som gör det svårt att ha en välvillig tolkning till den nya biljettformen är att man i stort sett prissatt den som plus kostar och höjt plus med några hundra.



PS Att någon skulle välja en plus-biljett för matens skull är väl helt uteslutet... Det blir billigare och godare att ta med något eget eller köpa på flygplatsen.
 

Palazzi

Medlem
Ville man inte förenkla för konsumenten genom att ta bort en massa alternativ (?)
Nu är vi där igen.....

Men visst....sas plus var alldeles för billigt
 

Palazzi

Medlem

Jo, marknadsstyrt är de inte för billiga. Den skandinaviska marknaden tycks känna att alla priser högre än Wizzairs är överpriser. Såklart det som styr i slutänden, men blir en svår ekvation för SAS.

I relation till konkurrenterna, som erbjuder flexibla biljetter, var dessa troligen för billiga iaf. Antar att systemet utnyttjats mer än man budgeterat för.......dålig ekonom på SAS eller så har man underskattat människors förmåga att optimera (snällt ordval )
 

011430121

Medlem
Jag har inte läst tråden så noga, jag tror att allmänheten inte känner till Plus med innehållet resenären får, när man informerar arbetskamrater, vänner o.s.v. många säger "är det sant" har fått några arbetskamrater, vänner att alltid boka sig i Plus. Hur många gånger har man inte hört, det här är första klass, när de kliver in i maskinen och man själv har satt sig på 1D.
Tycker SAS har marknadsfört plus dåligt. Tror till och med man kan ta ut någon/några hundralappar mer om gardinen kommer tillbaka och den främre toaletten är till för plusresenärerna.

Låt polarrulle/lådan och drycker ingå, låt kabinpersonalen öppna vin och spritflaskorna och kasta kapsylerna, ta betalt för övriga sortimentet , passagerarna tar till och med sig produkter från flyget.
 
Toppen