Senaste nytt

Hotell i Dubai med 21 våningar under vattnet

bL0m

Medlem
Water Discus Hotel är ett hotell som är tänkt att vara 21 våningar under vattnet.

[video=vimeo;28859633]http://vimeo.com/28859633[/video]
 

Attachments

  • hotell.jpg
    hotell.jpg
    73,4 KB · Visningar: 747
  • hotell 2.jpg
    hotell 2.jpg
    51,5 KB · Visningar: 1 404
Last edited:
Innan man bokar bör man tänka sig för så att man inte tar sig vatten över huvudet. Det kan verka säkert, men tänk på att i det lugnaste vatten... ;)
 
Dom bygger friskt i emiraten, verkar som att pengarna aldrig tar slut. Helt otroligt :D

Tror inte jag skulle våga mig på det stycket (om jag nu hade pengarna att bränna) då mitt hjärta nästan gick sönder när jag åkte ner till 1400 meters nivån på LKAB i Kiruna.
 
Last edited:
@CHG: Jag såg en dokumentär vars grundtes var att ME bygger för framtiden. De vill etablerera sig som ett turistmål i världsklass för den dag då oljan tar slut. De har inte mycket annat att erbjuda, att sälja sand blir man inte rik på(även om man har mycket...).
 

Singapore

Medlem
@CHG: Jag såg en dokumentär vars grundtes var att ME bygger för framtiden. De vill etablerera sig som ett turistmål i världsklass för den dag då oljan tar slut. De har inte mycket annat att erbjuda, att sälja sand blir man inte rik på(även om man har mycket...).

Det du hört stämmer enligt samma utsago som jag har hört, men mig veterligen grundar sig Dubais förmögenhet mer på naturgaser och inte olja Emiratet Abu Dhabis rikedom består dock i synnerhet av oljetillgångar. Kommer inte ihåg vem som sa det, men det var någon bland överheten inom UAE som s att man ville skapa en hubb för flygtrafiken i och med det strategiska läget och flygplanen började flyga över mellanöstern istället för landa där i och med den tekniska utvecklingen. Den andra anledningen var som du säger att man ville ha en slags "konglomerat" till exporten av olja och naturgaser. Faktum är att Dubai har kommit så pass långt idag att turistnäringen utgör den större delen av intäkterna.

Blev kanske lite off topic, men hoppas folk har överseende med detta.
 

Palazzi

Medlem
@CHG: Jag såg en dokumentär vars grundtes var att ME bygger för framtiden. De vill etablerera sig som ett turistmål i världsklass för den dag då oljan tar slut. De har inte mycket annat att erbjuda, att sälja sand blir man inte rik på(även om man har mycket...).

Den idén borde nog även Norge se över. De bygger ju iofs upp ett väldigt överskott i sina offentliga finanser.....men det kommer inte räcka för alltid...

PS. Också off-topic.....så vi behöver inte spinna vidare..:p
 
Toppen