Senaste nytt

Konsten att trimma sin partner

Ozz

Medlem
Jag vill inte påstå att jag har varit/är en supermedeveten EB-medlem men det börjar arta sig i takt med att alla korten i plånboken är utbytta mot EB-präglade sådana. Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om i detta inlägg som skulle handla om hur man trimmar sin partner på bästa sätt i ämnet. :)

Hon har alltid tidigare använt sitt bankkort kopplat till gemensamt lönekonto för dagliga inköp. Men en dag i höstas förändrades hennes liv när ett MMM Coop extrakort dök upp i lådan och jag förklarade snällt att nu skall du alltid betala med detta kortet oavsett var du handlar. Hon ifrågasatte inte varför utan jag förklarade kort att om du använder det flitigt så kan vi växla till oss mer EB-poäng.

I samband med de försämrade villkoren på MMM beställdes både EBG Diners och EBG Mastercard med ett extrakort från MC till henne. Nu var vi dock tvungna att gå igenom att om du handlar på Coop så skall bara poängen registreras och du skall betala med MC. Jaja, hon gick med på detta också och poängen började rasa in.

För ett par veckor sedan då mitt Amex Elite dök upp kom det även ett extra kort till henne och nu börjar det bli jobbigt... -Älskling, det har kommit ett nytt kort till dig idag som du skall använda i första hand och om inte det accepteras så skall MC användas. Efter några omsorteringar i plånboken och ett visst grymtande så var även detta ok.

Sen, plötsligt händer det...
Idag satt hon vid sin dator och skulle beställa några böcker när den magiska frågan kom:
-Jag ser här att om jag klickar på Adlibris visa SAS partner så får vi 22 extra poäng på varje spenderad hundralapp, om jag sen betalar med Amex så måste det väl bli win/win, yessss hon har fattat grejen.

Jag har lyckats med att omvända en totalt oförstående omedveten resenär till att fatta vad livet handlar om, nu har hon ju dessvärre upptäckt en del roliga andra SAS partners så jag misstänker att Amexräkningen kommer skjuta i höjden denna månaden och hon kommer bara le och säga: -Men kolla vad många extrapoäng vi ha tjänat. :)

Jag vill också nämna att inlägget är skrivet med en viss ironi och allt är sant men om någon skulle uppfatta mitt ordförråd stötande angående att "trimma sin partner" så hoppas jag att ni inte tar illa upp.

Tack för att ni orkade läsa hela inlägget med mitt svammel.
 
Last edited:
Jag befinner mig någonstans mellan ditt MC- och Amex-steg. Har redan sålt in att det inom kort kan bli ett nytt kort i plånboken. Dock har jag redan kört stickspåret att det kan vara en kul grej att åka tur och retur till Hamburg över en lördag.

"Hur länge är vi i Hamburg då?"
"Typ 40 minuter, men vi hinner en fika!"
"Okej!"

:p
 
Toppen