Senaste nytt

First class amex poäng

Mattias72

Ny medlem
Nybliven medlem efter att följt forumet med stort intresse ett tag. Nu vill jag höra vad alla experter säger om denna fråga. Jag har bokat business class Arlanda-Frankfurt-Istanbul-ho chi minh för poäng och amex 50% poängrabatt med Sas, Lufthansa respekt turkish och hem med thai business class från ho chi minh-bkk-Frankfurt-Arlanda. Har nu funderingen på vad ni säger om det är värt att boka first class i stället. Poäng är inga problem -:) vilket bolag och vilken rutt skall jag boka i så fall och ni som kommer med förslag hur hittar ni dessa rutter? Jag avser att åka kring mitten av dec och måste landa på Arlanda 31 dec då vouchern räcker till årskiftet
 

blobloblo

Medlem

Thornado

Medlem
Nybliven medlem efter att följt forumet med stort intresse ett tag. Nu vill jag höra vad alla experter säger om denna fråga. Jag har bokat business class Arlanda-Frankfurt-Istanbul-ho chi minh för poäng och amex 50% poängrabatt med Sas, Lufthansa respekt turkish och hem med thai business class från ho chi minh-bkk-Frankfurt-Arlanda. Har nu funderingen på vad ni säger om det är värt att boka first class i stället. Poäng är inga problem -:) vilket bolag och vilken rutt skall jag boka i så fall och ni som kommer med förslag hur hittar ni dessa rutter? Jag avser att åka kring mitten av dec och måste landa på Arlanda 31 dec då vouchern räcker till årskiftet

Söker gör man t.ex. på united.com - finns en guide i en klistrad tråd här nånstans.
En snabb sökning visar att det finns award-tillgänglighet på ANA First HND-FRA 31 dec. Jag skulle rekommendera att boka hemresan i stil med:

30 dec 23.55-07.25+1 NH832 SGN-NRT Business
(flygplatsbyte - inte optimalt att behöva göra det på fyra timmar, men tror att det ska funka enligt andra trådar här, läs dock de trådarna innan du bokar... går säkert att hitta andra vägar till Tokyo annars - kanske via BKK)
31 dec 11.45-16.00 NH233 HND-FRA First
31 dec 17.30-19.35 SK638 FRA-ARN Plus

Utresan kan du t.ex. boka ARN-CDG-BKK-SGN 13 dec med Thai First på långa segmentet. Utresan vill du ju dock boka om till Lufthansa F två veckor innan, så här kan man eventuellt vilja boka resan som ARN-FRA-XXX-SGN där XXX är TYO/ICN/PEK/nåt annat som det är relativt lätt att hitta LH F till så att man inte behöver oroa sig för att ändra anslutningarna när man bokar om. Dyker det inte upp någon LH-tillgänglighet så finns det ju dock risk att man "måste" åka business.
 

palmen

Moderator
Börja läsa första posten i denna tråd för info om hur du söker award-biljetter
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Du kan välja valfri rutt till Asien för vidare resa till Ho Chi Minh. Förslagsvis letar du resor till och från Tokyo från Europa och sen vidare till din destination. Frankfurt till Tokyo brukar det finnas platser på i F med Lufthansa 14 dagar innan samt med ANA om man bokar i förväg, över jul/nyår kan det dock vara svårt till vissa destinationer att hitta platser.
 
Toppen