Senaste nytt

"Double Dipping"

Snosken

Medlem
Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna fråga så det fick bli under SAS.

Det finns ju något inom bonusvärlden som kallas "Double Dipping", jag vet att tex Hilton har så att man får både Hilton honors poäng på sitt boende samt freequent flyer poäng på tex SAS, man behöver inte välja det ena eller det andra.

Finns det fler "Double Dippers"? Tex, går det få både hotel och flygpoäng på andra ställen.
Eller tex att man flyger med BA och får poäng både på ett BA kort och ett Finnair kort? etc etc
 

Palazzi

Medlem
"Double dip"....jag kommer osökt att tänka på:
[video=youtube;YWuSi00CcNk]http://www.youtube.com/watch?v=YWuSi00CcNk[/video]

För att svara på din fråga så känner jag spontant inte till någon annan hotellkedja som tillåter 50/50 intjäning miles & points; Bara miles-konverteringar i efterhand.
 

agehall

Medlem
Hilton är svjv rätt unika med sin double dip. Dock har jag för mig att det är bättre att ta alla poäng till HHonors istället för att splitta upp dem, men det är säkert lite beroende efter person och behov.
 

extacn

Medlem
Scandic ger fulla internpoäng+300 poäng till SJ Prio. Det senare funkar dåligt tekniskt men Scandic är medvetna om det och säger att det snart är löst.
 

Joshua

Medlem
"Double Dipping"

Man hade önskat att ex. Scandic och EB "fungerat" dvs doubble dip....
 

AndyL

Medlem
Scandic:

Det verkar går gå att samla både Scandic-poäng och Finnair plus poäng (500pts per natt)på en och samma vistelse.

Från och med 1 juni kan man även samla både Scandic-poäng och airberlin topbonus-mil (500pts per stay) på en och samma vistelse.
 

seat56f

Medlem
Scandic tillät double-dipping med sitt eget + EB fram till för ett eller två år sen, om jag minns rätt... Vet inte varför de slutade.
 
Toppen