Senaste nytt

Kombinera kabinklass vid bokning med Multi-stop

olo

Medlem
Jag försöker boka en resa med Lufthansa enligt AAA-BBB / BBB-CCC och använder därför deras Multi-stop-verktyg.
Nu vill jag boka ena vägen i ekonomi och andra vägen i business (vilket ger lägst pris...).
Vid en vanlig t&r går det ju alldeles utmärkt att välja, men inte vid Multi-city.

Hur gör jag?
 

SNIFF

Medlem
Du kan med fördel försöka prisa den genom sökmotor och/eller ITA-matrix innan du ringer.
Så du inte råkar få en flight som endast har fullpris-biljetter eller så. (Om det nu skulle innebära ett problem)
 

olo

Medlem
Du kan med fördel försöka prisa den genom sökmotor och/eller ITA-matrix innan du ringer.
Så du inte råkar få en flight som endast har fullpris-biljetter eller så. (Om det nu skulle innebära ett problem)
Jag har plockat ihop den på ITA Matrix, så visst finns den. Har även hittat den på United.com, men upplever att det ibland tar för lång tod för dem att biljettera - och så blir det ju lite resebyrå över det trots allt.
Ring och boka. Det är alltid den enklaste backup-lösningen när det inte funkar att göra det man vill direkt online.
Hur är det med bokningsavgifter med Lufthansa när det inte finns som val online?
 

olo

Medlem
Ring och boka. Det är alltid den enklaste backup-lösningen när det inte funkar att göra det man vill direkt online.
Jag håller per princip med dig men upplevelsen med Lufthansas kundtjänst imponerade inte. Eftersom agentens engelska och min tyska var på jämn nivå hade vi vissa svårigheter. Agenten envisades med att få mig att boka online.

245:- är för övrigt bokningsavgiften!
 

Senator

Moderator
Call Center för Sverige ligger i Sydafrika så engelska har nog aldrig varit ett problem för min del...
 
Toppen