Senaste nytt

Hotell i Hong Kong?

CJR

Medlem
Iom Qatars senaste rea kommer jag att spendera tre nätter i Hong Kong, 9-12 feb nästa år. Något förslag på hotell? Finns ju hur många som helst att välja bland. Då jag gillar höjder sneglar jag på Conrad, Island Shangri-La och Ritz Carlton, men även Peninsula kanske är värt att uppleva?
 
Det beror lite på om du är där första gången eller inte.
Om det är din första gång på HK tycker jag du ska på Central så välj ngt hotell nära där.

Skulle föreslå Landmark eller Upper House

Jag ska till HK nu men då tänkte jag bo på ICON, ligger på tsim tsa tsui på kowloon sidan men de har shuttle bus fram och tillbaka till mest centrala delarna i kowloon och servicen och rummen är fantastiskt bra för det priset som ICON erbjuder då det är en skola för hotel management.
 

TheEagle

Medlem
Icon är ett topphotell. Ett hotell som tänker lite utanför boxen. En fräsch fläkt för att fortsätta med liknelser. Var supernöjd när jag bodde där i höstas.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

intuition

Medlem
Beror ju också mycket på vad du vill uppleva. Personligen håller jag mig borta från Gowlon och TST, alldeles för turistigt.

Om man gillar lite mer genuina delar rekommenderar jag ett club-rum på Cordis Langham place (Mong Kok).
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Jag är tacksam för all input! Har aldrig varit i HK tidigare och ser mycket fram emot det.
 

nollbit

Medlem
Jag har bara bott på Grand Hyatt i Hong Kong, men det är också bland de bästa upplevelser jag haft på ett hotell i den klassen. Jag är en kräsen resenär, men där fanns absolut ingenting att klaga på.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Ska hålla koll på priserna på Grand Hyatt också. Får se var jag hamnar till slut!
 
Toppen