Andreas Eriksson
Medlem
Ni som vistats på hotell genom en uppenbar grov felprissättning (typ betalt 1.000kr istället för 10.000kr), har ni fått konstiga blickar eller frågor vid incheckningen gällande priset?
Låt säga att man bokat via en tredjepartsbyrå på internet och fått priset till 1/10 av ordinariepris. Har hotellet någon lag som stödjer att man kan neka en boendet då? Trots att resan är betald sedan över 6 månader tillbaka och man inte hört något från hotellet eller sidan man bokade hos.
Jag tänker på vissa misstag där sviter bokas för 5$ per natt osv, borde det inte ringa 100 klockor när man kommer och checkar in?
Tänker mig att han som checkar in en borde se allt på sin skärm men det kanske bara är så att han ser om man betalt eller inte, inte vilken summa?
Är lite nyfiken, har själv inte bott på någon extrem felprissättning ännu men har en kommande som är relativt felprissatt. 1.000kr istället för 7.000kr.
Låt säga att man bokat via en tredjepartsbyrå på internet och fått priset till 1/10 av ordinariepris. Har hotellet någon lag som stödjer att man kan neka en boendet då? Trots att resan är betald sedan över 6 månader tillbaka och man inte hört något från hotellet eller sidan man bokade hos.
Jag tänker på vissa misstag där sviter bokas för 5$ per natt osv, borde det inte ringa 100 klockor när man kommer och checkar in?
Tänker mig att han som checkar in en borde se allt på sin skärm men det kanske bara är så att han ser om man betalt eller inte, inte vilken summa?
Är lite nyfiken, har själv inte bott på någon extrem felprissättning ännu men har en kommande som är relativt felprissatt. 1.000kr istället för 7.000kr.