Senaste nytt

Hur mycket ska man värdera 1.1 miljoner Avios till?

LifeTime Gold hos BA..
Vad tycker ni 1.1 miljoner Avios vore värt? Det är ungefär antaltet Avios man skulle ha efter ca 35-37 T/R mellan SJU och HNL.

Visst, det blir ju en kostnad uppemot 400.000 SEK (vilket man såklart får splitta ut på 2-4 års tid) men väger man in vad man får för 1.1 miljoner Avios samt att man blir LTG (tills/om BA ändrar) som väldigt ung så kanske det inte är en helt urusel idé.

Nackdelen med BA är att jag läst genom åren på många ställen hur svårt det är att ens använda poängen när det kommer till vissa rutter och uppgraderingar.
 
Last edited:

trekker

Medlem
Nackdelen med BA är att jag läst genom åren på många ställen hur svårt det är att ens använda poängen när det kommer till vissa rutter och uppgraderingar.
Det ar enkelt att anvanda poang om du ar BAEC Gold och vill aka economy. Allt annat kan innebara valdigt mycket jobb, speciellt om du vill aka vid fel tider och med fler personer i sallskapet.
 

Senator

Moderator
jag öppnade mitt medlemskap 2009. Sedan dess har jag ackumulerat 12 935 Tier Points, och väldigt sällan är jag under 200' Avios. Jag har använt 3x 2-for-1 vouchers, samt 1 GUF2. Nu efter Entercards nya regler kommer jag använda mina Avios till uppgraderingar från CW till F, samt Cathay, American och andra korta rutter där det behövs.

Om du har tid, ork, pengarna och annat så kanske det skulle vara värt det. 10 år är en bra tid att hitta spännande resmål och flygrutter :)
 

agehall

Medlem
Jag skulle inte ens överväga att peta in 400k i milageruns för att få Lifetime gold hos BAEC. Med tanke på priserna för skatter och avgifter så är det skitdyrt att använda Avios och det är sällan Avios man har ont om - det är platser man kan boka för dem som är problemet.
 
Toppen