Senaste nytt

Uppgraderad biljett - poang till BAEC

trekker

Medlem
Jag har en flight bokat med Finnair nasta vecka och fick idag ett uppgraderingserbjudande. Sist jag gjorde detta fick jag tier points till BAEC for economy, ar det fortfarande ursprunsgbokningen som galler? Det star i terms and conditions att for Finnair plus points far man som ursprungsbokningen sa jag misstanker att detta betyder att detta galler for BAEC ocksa? Kanner inte direkt for att byta bort min nodutgang om det blir samma poang.
 

agehall

Medlem
Troligen är det så ja. Fel kan förståss inträffa, men normalt sett ska du räkna med att få poäng för ursprungsbokningen om du uppgraderar på flygbolag A och krediterar till B. Krediterar du till A så kan det hända att du får poäng för uppgraderingen, men det är långt ifrån säkert.
 

trekker

Medlem
Det ar nog inte vard 69 euro for att fa ata frukost sa utan extra TP far det vara, spar frukosten till bastun istallet!
 

trekker

Medlem
Hmmm, jag maste blivit skadad efter att jag hittade till BC. Jag blev helt enkelt tvungen att testa, jag har inte flygit AY Business i en A320 forut och 1A var dessutom ledigt. Den nya biljetten hamnade i F vilket enligt BA inte ger nagot alls da F inte finns med i TP tabellen. Far iallafall hoppas pa att jag far mina ursprungliga 5TP.
 

jsn

Medlem
Hmmm, jag maste blivit skadad efter att jag hittade till BC. Jag blev helt enkelt tvungen att testa, jag har inte flygit AY Business i en A320 forut och 1A var dessutom ledigt. Den nya biljetten hamnade i F vilket enligt BA inte ger nagot alls da F inte finns med i TP tabellen. Far iallafall hoppas pa att jag far mina ursprungliga 5TP.
That-a-Boy! :D
(Eller får jag skit nu för att jag kallar någon annan för 'pojke'...?)
 

intuition

Medlem
Jag har en flight bokat med Finnair nasta vecka och fick idag ett uppgraderingserbjudande. Sist jag gjorde detta fick jag tier points till BAEC for economy, ar det fortfarande ursprunsgbokningen som galler? Det star i terms and conditions att for Finnair plus points far man som ursprungsbokningen sa jag misstanker att detta betyder att detta galler for BAEC ocksa? Kanner inte direkt for att byta bort min nodutgang om det blir samma poang.

Hmmm, jag maste blivit skadad efter att jag hittade till BC. Jag blev helt enkelt tvungen att testa, jag har inte flygit AY Business i en A320 forut och 1A var dessutom ledigt. Den nya biljetten hamnade i F vilket enligt BA inte ger nagot alls da F inte finns med i TP tabellen. Far iallafall hoppas pa att jag far mina ursprungliga 5TP.

Alla uppgraderingar på AY (oavsett om den är gjord med poäng eller pengar) ger bara kredit enligt ursprunglig biljetttyp / fare class.
F är Finnairs fare-bucket för uppgraderingar, har inget med poängen att göra.
 

Flying Finn

Medlem
Hade också på kornet att uppgradera mitt flyg idag på HEL-FCO för 69 €, men så läste jag det finstilade... Nix, inte värdt att betala, eftersom TPs är enligt min urpsrungliga bokningsklass. I.o.f.s. inte en dålig deal, men jag har PP för lounge och prövar för första gången AY:s förbeställningsmat (hisnande två alternativ, så pasta på vägen till Rom och kyckling på hemresan). Skulle jag månne ha fått käka två gånger? :D
 
Toppen