Senaste nytt

Air Berlin topbonus - bjud in vänner och tjäna 1000 miles

MartinH

Medlem
Enkelt sätt att få in lite extra awardmiles på Air Berlin topbonus.

Recommend topbonus to your colleagues and friends and for every referral secure yourself up to 1,000 miles for attractive rewards and free flights.*

Here’s how easy it is:

  • Log in to your online profile here and invite your colleagues and friends to topbonus
  • If the referred person successfully registers for topbonus and the newsletter, we will credit you with 500 award miles
  • And best of all: until 31 July, we will double your award miles for every extra referral after the first one – that’s 1,000 award miles per referral! So invite multiple friends now and secure many extra miles!
Your colleagues and friends naturally benefit from your referral too: upon successful topbonus registration and subscription to the newsletter, they will each receive up to 1,000 award miles as a welcome gift.

https://topbonus.airberlin.com/web/..._link&utm_campaign=tb_mgm_business_u_20160605
 

Börnen

Medlem
Fick det också. Frun tyckte jag skulle fråga här om det fanns 200 personer jag kunde värva så att jag kan bjuda henne på en businessresa till Asien med Finnair :)
 

Swisser

Medlem
Tyvärr, så går det inte att värva 200 personer då det finns en limit på max 10. Man kan alltså max få ihop 9500 topbonus miles (första personen ger bara 500 miles).
 

SvartMjolk

Medlem
Jag har hittills fått 4 500 poäng, men bara bjudit in 3. Första länken var till mig själv (jobbadress) som jag testade att klicka på för att se hur det fungerade, jag fyllde aldrig i något. Någon annan som upptäckt samma?
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har fått in 1500 miles och har nu fått in fyra pers till att värva men då funkar inte länken. Får:
"Unexpected error occurred. Please contact customer support."

Har ju skickat in fler än 10 adresser, men de flesta har ju inte signat upp.
 

gdaily

Medlem
Air Berlin har ett ganska dåligt FF-system, men det finns ett par sweetsopts.
10k poäng och typ 39 kr ger en resa enkel ARN-LHR med BA
17500 (tror jag) ger en gratisresa inom Europa med AirBerlin. 10k-resorna brukar annars ha höga skatter...

Varfötr jag tycker att de är dåliga är för att resorna är tudligen inte avbokningsbara (man får inte tillbaks poängen vid en avbokning), det har jag lärt mig den hårda vägen. Det är det enda FF-programmet jag är medlem i som har den regeln, vad jag vet.

Men värt att fuska in 10 kollegor för att ta sig till London for free, tycker jag!
 
Toppen