Senaste nytt

Inrikesflyg i USA, dyrt? Letar biljett mellan Los Angeles och Las Vegas

Har försökt i snart två månaders tid hålla ett öga på flygbiljetter t&r från LAX-LAS och priserna de tider jag vill åka hamnar runt 200-350$ pp vilket känns orimligt dyrt för att vara cirka en timma flygresa i ekonomi?

Någon som hittar billigare biljetter än så ellet är det normalpris?

  • Varifrån vill du börja din resa? LAX
  • Var är din destination? LAS
  • När vill/behöver du resa ut? Morgonen den 15/8
  • När vill/behöver du komma hem? Avresa runt lunch 17/8
  • Hur länge vill du vara borta? Enligt ovan
  • Hur många personer som skall resa? 2p
  • I vilken kabinklass
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll såvida det är ett ok flygbolag
  • Vad är din budget? (per person) helst max 1500pp
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Direktflyg/avgångstid
    • Biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
 

FF#1

Medlem
kolla med Southwest, sidan är tydligen nere just nu men de brukar ha humana priser i den regionen.
 

Thornado

Medlem
Med en snabb sökning på Skyscanner hittar jag flyg på dina datum/tider (ut 15/8 06:20, tillbaka 17/8 13:28) med Spirit för 631 SEK per person. Gissar att detta antagligen inte inkluderar incheckad väska om ni vill ha det, men ändå väldigt billigt. Spirit är ju inget lyxbolag direkt, men som du säger så handlar det om en timmes flygning så man överlever. Finns även American för ca 1400, Virgin America för 1700 och United för 1800 SEK.
 

Senator

Moderator
Tyvärr är koppling pris och flygtid är inte alltid logisk så det blir svårt att tänka "orimligt dyrt för att vara cirka en timma flygresa i ekonomi".

Jag betalade $129 en väg med American i First i måndags för en resa i onsdags. Jag köpte i går morse en väg tillbaka för i kväll för $179 i First. Vid båda tillfällen låg ekonomipriserna runt $65 och $90 per väg. American eller United kommer som lägst ligga runt $130 r/r gissar jag.

Tipset om hyrbil är bra. Det tar i runda slängar 4t att köra.
 

Brandten

Medlem
Hm jag har typ svårt att hitta flygningar ÖVER 1000kr t/r... Vad är det jag missat här?

4a6560fb8221fd0c47db4f975d8774a4.jpg
 
Toppen