Senaste nytt

28/10 Whisky Club, Zurich (Senator Lounge)

TheEagle

Medlem
Den är helt fantastiskt. Extremt snygg och har en underbar balkong för att kolla på när kärrorna lyfter. Utsikten över den korta banan är perfekt. Väldigt trevligt med whiskybaren. Finns ett stort minus. Uruselt utbud på vin för att vara så bra lounge i övrigt. Man kan nyttja loungen även om man har en connection från D-gate. Väldigt lätt och snabbt att ta sig dit. Bara följa skyltarna mot D när man är i E.
 

TheEagle

Medlem
@TheEagle hur var det med mousserande/champagne? Och fungerar kok-maten som fanns på bilderna från när de annonserade loungen?
Det var inte champagne utan någon lokalt. Kommer nu inte ihåg vilken producent det var. Gick ner vilket rödvinet knappt gjorde.
Det finns som en bespisning (typ som när man gick i skolan) där man pekar på vad man vill ha. Soppa tar man själv och sedan fanns ett antal olika rätter att välja mellan. Både kött och pasta/vegetariskt fanns. Tveksam om det fanns någon fisk. Maten var helt ok. Ingen fine dining men god mat och är man hungrig är det perfekt.
När det gäller läget är loungen den absolut bästa jag varit i någon gång. Utseendemässigt är den också jäkligt snygg. Kanske inte som The Piers F-lounge i Hong Kong men ändå väldigt bra, trevlig och stor. Whiskybaren är också super.

Utsikten från balkongen mot huvudterminalen och den korta startbanan.
IMG_2420.jpg
 

anjak

Medlem
Jag var där igår, riktigt bra. Enligt bartendern kommer dom utöka whiskysortimentet till över 200 sorter under nästa vecka. Igår var det 120. Jag var helt ensam i baren och provade ett tiotal olika sorter.

Vinutbudet var som någon redan skrivet som i övriga senatorlounger, två olika röda, två vita och tyskt mousserande.

Maten var helt ok, kocken värmer på maten medan man väntar. Det är en riktigt snygg lounge med ett bra utbud av mat och snacks. Finns även glass nu på sommaren sommes fördel äta ute på terassen.

Det finns även en del med ett tiotal vilstolar och ett antal telefonbås.

Tog 10 minuter att ta sig dit från säkerhetskontrollen. Så framöver gäller det att ta med passet när man flyger till Zürich för den här loungen slår den gamla med hästlängder.
 
Toppen