Senaste nytt

Hjälp med resa från Göteborg till Mauritius (Star alliance 2-4-1 med Eurobonuspoäng)

Markus GBG

Ny medlem
Hej alla,
Jag försöker boka en resa med SAS Eurobonus från GOT till MRU för två personerdock så får jag till svar från Tallinn(SAS) lite svävande att dem inte har Business class/First class då dessa inte släpps förrän 2 veckor
innan avresa. Kan detta stämma?

Hoppas på bra svar och massa av bra förslag på 2-4-1 som jag kan presentera för Tallinn

  1. Varifrån vill du börja din resa Göteborg GOT
  2. Vill åka till Mauritius MRU
  3. När vill/behöver du resa ut? Från november mitten av November till mitten av December
  4. När vill/behöver du komma hem? måste vara hemma innan 31 December
  5. Hur länge vill du vara borta? 8-12 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class/First class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? LH / Star Alliance helst inte med THY
  9. Vad är din budget? (per person) 160 000 poäng per person. (har en "2-4-1") skatterna spelar ingen roll.
Tack på förhand!
 

AtleFlyg

Medlem
Kan detta stämma?

Visserligen i fel tråd då detta är lyckade bokningar, men nej, jag bokade business med Lufthansa till Mauritius ett halvår innan avresa för 90000 poäng. Skatterna lär hamna på ca 3k per person nu då de ändrat beräkningen för dessa. First finns däremot inte till MRU med något av Star Alliance bolag såvitt jag vet.
 

blobloblo

Medlem
Hej alla,
Jag försöker boka en resa med SAS Eurobonus från GOT till MRU för två personerdock så får jag till svar från Tallinn(SAS) lite svävande att dem inte har Business class/First class då dessa inte släpps förrän 2 veckor
innan avresa. Kan detta stämma?

Hoppas på bra svar och massa av bra förslag på 2-4-1 som jag kan presentera för Tallinn




    • Varifrån vill du börja din resa Göteborg GOT
    • Vill åka till Mauritius MRU
    • När vill/behöver du resa ut? Från november mitten av November till mitten av December
    • När vill/behöver du komma hem? måste vara hemma innan 31 December
    • Hur länge vill du vara borta? 8-12 dagar
    • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
    • I vilken kabinklass? I Business class/First class
    • Med vilka flygbolag vill du flyga med? LH / Star Alliance helst inte med THY
    • Vad är din budget? (per person) 160 000 poäng per person. (har en "2-4-1") skatterna spelar ingen roll.
Tack på förhand!

Hej och välkommen till forumet!

Denna tråd är enbart till för lyckade bokningar av bonusresa i olika loyalitetsprogram. Finns en del av forumet där man tar hjälp av medlemar att få tips.

Flygbiljetter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

bnr

Medlem
Hej @Markus GBG.
Lufthansa flyger inte First till Mauritius, så 14-dagarsregeln är helt oviktig.
Generellt sett så gäller dock 14-dagarsregeln för Lufthansa First-award som ska bokas med EuroBonus, det vill säga att Lufthansa släpper First-platser först 14 dagar innan avresa till EuroBonus.

Business omfattas inte av denna regel.

Edit: Vid närmare check verkar inte Lufthansa flyga till Mauritius över huvud taget. Dock kan man komma ner via t.ex. Johannesburg.
 

Markus GBG

Ny medlem
Hej bnr,
Tack för ditt snabba svar!
Jag ser dock att Lufthansa flyger från Frankfurt FRA till Mauritius MRU.
Kanske har dem ingen First Class.

Hälsningar
Markus
 

Markus GBG

Ny medlem
Hej Bloblobo och AtleFlyg,
Tack för snabba svar!
Ursäkta vet inte riktigt hur forumet fungerar, jag har nu lagt frågan under länken jag fick av Bloblobo.

Jag vet dock inte hur man tar bort inläggen som ligger i fel tråd ?
 

bnr

Medlem
Hej bnr,
Tack för ditt snabba svar!
Jag ser dock att Lufthansa flyger från Frankfurt FRA till Mauritius MRU.
Kanske har dem ingen First Class.

Hälsningar
Markus
Hej igen,
Du har rätt, det verkar vara en säsongslinje. Jag kollade bara på hur det ser ut idag, det var lite dumt.
Ser LH578 som går torsdagar och söndagar mellan 2016-10-30 och 2017-03-23.

Flygs med en A340-300 enl. tidtabell.
Kollade på seatmapen för avgången 2016-11-17 på Expertflyer och det verkar inte finnas någon First. Jag kan se Business, Premium Economy och Economy.
 
Toppen