Senaste nytt

Första First - Hur vill ni ha rapport? Omröstning

Ska jag rapportera live eller när jag kommer hem?

  • Live

  • Efter resan

  • Båda


Results are only viewable after voting.

Brandten

Medlem
Ska iväg en liten sväng till Tokyo och ska naturligtvis rapportera detta.

Även om det känns som en omöjlighet på det här forumet där alla har gjort allt redan, så hade det ju varit kul att rapportera om något som inte redan är rapporterat (så mycket) om. Dvs jag kommer inte skriva sida upp och sida ner om FCT (om det nu blir det) utan kanske istället skriva lite mer om Asiana First i deras B747 tex.

Tycker ni att det hade varit intressant med liverapportering, dvs roaming = på för hela resan :) eller ska jag klippa och klistra lite bilder och skriva när jag kommer hem? Rösta gärna så jag kan ladda med powerbanks och tillbehör till mobilen. :)
 

Thornado

Medlem
Jag saknar alternativet "både och".
Det är trevligt att få uppdateringar live, men av förklarliga skäl så blir ju dessa ofta lite mindre utförliga då man inte har lika mycket tid på sig och inte hunnit reflektera över händelserna heller. Därför tycker jag ju att en välskriven "traditionell" reserapport är svårslagen, men det behöver ju inte utesluta att vissa uppdateringar görs under resans gång också.
 

Brandten

Medlem
När vi ändå är inne på temat....

1)
Jag har Framelapse Pro installerat som kan göra en timelapse video. Vad har ni andra för mobilappar vad gäller dokumentering av flygningarna?

2)
Hur stöder forumet små videos?

3)
Övrigt bra att tänka på?

Kommer använda en Samsung Galaxy S6 Edge. Har med en 12000 mah battery pack för säkerhets skull. Kommer köra wifi där det går och leta lite här i forumet efter tips om sim-kort (typ Holidayphone).
 

agehall

Medlem
Jag har Framelapse Pro installerat som kan göra en timelapse video. Vad har ni andra för mobilappar vad gäller dokumentering av flygningarna?
Inga alls utöver vad som ingår i iOS. Det enda jag använder telefonen till i reserapporter är att ta bilder.

Hur stöder forumet små videos?
Beroende på hur man ser på saken så varierar svaret från "inte alls" till "jättebra".

Det finns inget sätt att publicera en video direkt i forumet. Du måste först posta den på någon hosting site såsom Youtube, Vimeo eller liknande och därefter kan du länka in en spelare i ditt inlägg.

Övrigt bra att tänka på?
Fokusera mer på att flyga än att rapportera. För vissa är det naturligt att bara skriva/fota när de reser, för andra inte. Lägg inte för mycket kraft på det om det inte bara händer, för då är risken stor att det förstör upplevelsen.
 
Toppen