Senaste nytt

Kreativ routing till USA på awardresa med eurobonus

chazzie

Medlem
Jag har sett ett antal kreativa rutter för att ta sig till Sydostasien för att maximera F, de flesta godkända enligt gällande reglemente men vad finns det för tricks för Nordamerika? Kan jag t.ex. flyga till LAX eller IAH och därifrån åka vidare till t.ex. Calgary?
 

karho

Medlem
Jag har sett ett antal kreativa rutter för att ta sig till Sydostasien för att maximera F, de flesta godkända enligt gällande reglemente men vad finns det för tricks för Nordamerika? Kan jag t.ex. flyga till LAX eller IAH och därifrån åka vidare till t.ex. Calgary?

Det beror väl på vilket program du bokar bonusresan genom?
 

Gus

Medlem
Kul tråd, jag är inne på samma sak! Jag skulle gärna vilja ta mig till Anchorage, Alaska på bästa sätt i First så långt det går.
 

chazzie

Medlem
Kul tråd, jag är inne på samma sak! Jag skulle gärna vilja ta mig till Anchorage, Alaska på bästa sätt i First så långt det går.

Det bästa vore väl i det fallet att åka via Los Angeles, en lång F över från Europa och sen en halvlång i "domestic business", eller några korta beroende på vad som finns.

Lite beroende på årstid så är jag sugen på Calgary som jag skrev tidigare, eller möjligen även Alaska, men förmodligen kommer det att bli en resa i april eller maj nästa år som kalendern ser ut nu, dock mottages kreativa förslag eller exempel på bokningar som gått igenom till Nordamerika.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Största anledningen till att det inte finns några enorma mängder "trix" är att man rätt snabbt hamnar i domestic F i nordamerika vilket inte direkt motsvarar folks förväntningar på F. I Asien finns det mycket mer alternativ där man faktiskt kan flyga F inom Asien.

Så ska man någonstans i USA är det ganska enkelt - flyg så nära målet det går med LH F. Klart.
 

Gus

Medlem
Detta fick jag upp när jag gjorde en sökning på United.com, avresa lördag nästa vecka. Någon som vet huruvida man får sundae på flighten mellan Denver-Anchorage? Det sämsta med denna rutten är väl att man får så kort tid på sig i loungen i Munchen. Men man kan ju lägga in lite mer tid i loungen på vägen hem.

anchorage.JPG
 
Toppen