Senaste nytt

Bästa hotell Club Lounge?

Vilket hotells club lounge har ni varit på sistona och som ni gillar bäst och varför?

Tycker generellt så har Sofitel ganska hög klass på sina club lounges i jämförelse med hilton.
Jag kommer besöka en hel del hotell andra halvan av året och vore kul att höra vilka hotell eller hotellkedjor som det är värt att köpa extra club lounge access eller inte.

Jag har besökt följande i rangordning;

Sofitel Grand Metropole Hanoi (klar etta och slår alla andra med hästlängder)
Sofitel Wanda Beijing
Renaissance Zhongshan Park Shanghai
Hilton Shanghai
 

Avgeek

Medlem
Grand Hyatt San Francisco tyckte jag var riktigt bra för att vara USA. Mycket trevlig personal, bra utbud. "Honor system" när det kommer till dryck, men väldigt rimliga priser, typ $3 för en öl eller $5 för en drink (du häller upp själv). Honor system är alltså att du själv rapporterar hur mycket du konsumerat under happy hour - det är ingen som kontrollerar. Rimligt bra frukost med färska ägg, bagels, lax, frukt, olika juicer o.s.v.

Absolut inga problem att ta med sig dryck ut ur loungen under dagen (det uppmuntrades av personalen, till och med). Jag hade ont i magen en kväll och de satte ihop lite ginger ale, sparkling water, några kakor, bananer o.s.v och fixade en bricka som jag kunde ta med mig ner.
 

segra

Medlem
Level5 på Grosvenor House i Dubai. Galet bra. Sägs vara top 10 i världen.
I vilket fall som helst så är det den bästa executive loungen jag besökt.
 

Senator

Moderator
Jag håller med @segra på Grosvenor i Dubai. Deras mixtolgist på kvällspasset fick alla andra hotell lounger jag har varit i att blekna
 

Pingus

Medlem
RC Hotel Arts i Barcelona. Fantastisk utsikt, serviceinnstilte (RC-klonede) medarbeidere, Louis Roederer ad lib, kontinuerlig skiftende matanretninger, godt vinutvalg og jovial, men dempet stemning.
 

Kimmen00

Medlem
IC Stanford, Hong Kong (Kowloon).. . Den var jäkligt nice! Free flow av Moet Chandon, massa premium sprit, bra mat till middagen, suverän frulle. Superb service! Mkt trevlig utsikt över Victoria Harbour

USA: Cincinnati Marriott RiverCenter. Bra Club lounge med fri fika (lokal öl och vin samt enklare spritsorter). Mkt bra frukost.
 

henke12

Medlem
Jag har inte varit i så många men Hilton Tokyo Shinjuku var en riktig höjdare! Att man dessutom sprang på @agehall gjorde ju inte den sämre :)
 

Per N

Medlem
Ritz Carlton Hong Kong är mitt förstaval även om Grand Hyatt Hong Kong seglade upp som en god aspirant på första platsen efter att bott där två gånger förra månaden. Ser fram emot att få testa Grosvenor House på torsdag som nämns ovan, då får man en bra referens. För mig är inte maten viktig i loungen, den äter jag ute på restaurang. Har jag åkt runt halva jordklotet så vill jag uppleva det landet har att erbjuda. Däremot har jag Champagne som referens på en riktigt bra lounge.
 
Toppen