Senaste nytt

Aftonbladet tipsar

Thornado

Medlem
Aftonbladet skrev:
Kom också ihåg att man oftast kan få en kopp choklad eller juice istället för kaffe och te.

Jag kan inte komma ihåg att jag någon gång alls sett möjligheten att en kopp choklad ombord. Men det kanske bara är för att jag inte frågat?

Aftonbladet skrev:
Många slänger sin vattenflaska innan säkerhetskontrollen, men faktum är att du får ta med dig den – tom. Är du utomlands kanske det inte är aktuellt att fylla den på toaletten med kranvatten, men flygpersonalen kan fylla på den. Om du frågar förstås.

Vem blir först med att testa detta i Go på SAS shorthaul? Vi vet ju att vatten i flaska kostar pengar, och vatten i glas är (för det mesta) gratis. Men vad gäller om man vill få en egen flaska fylld med vatten??? Eller måste man beställa in flera glas vatten och ha med sig egen tratt för att hälla över i sin flaska?
 

thh

Medlem
Har aldrig fått Miles för att säga att jag är doktor, har någon av kollegorna det? Brukar ju dock ta en del drinkar ombord vilket gör att man inte känner sig peppad rent medicinskt...
9 saker du kan få gratis på flyget - till exempel alkohol och sovmask | Resa | Aftonbladet

Jag misstänker att de flesta läkare som druckit ett par drinkar är betydligt mer lämpade att behandla sjuka patienter än flygvärdinnorna. Om vi bortser från patologerna.
 

Pingus

Medlem
Jeg ewr med i Doctor Onboard, og fikk en periode også innbydelser til diverse kurs av varierende relevans i regi av LH, men man måtte betale reisen t/r selv og droppet det. Doctors onboard er nå koblet til LH MM nummeret, jeg bruker nesten alltid EB opptjening på LH, så har aldri blitt forespurt...
 

taxvalp

Medlem
Förbättra din flygresa.
9 sätt att förbättra resan bara du frågar....

Har aldrig fått Miles för att säga att jag är doktor, har någon av kollegorna det? Brukar ju dock ta en del drinkar ombord vilket gör att man inte känner sig peppad rent medicinskt...
9 saker du kan få gratis på flyget - till exempel alkohol och sovmask | Resa | Aftonbladet

Har anmält mig till Turkish program för läkare, fick 5000 poäng om jag inte minns fel. Gjorde det dock ej för poängens skull utan mest för att det är ett klokt initiativ. Senaste tre gångerna det har efterfrågats läkare ombord har andra hunnit före.
 

ChabbeT

Medlem
Har anmält mig till Turkish program för läkare, fick 5000 poäng om jag inte minns fel. Gjorde det dock ej för poängens skull utan mest för att det är ett klokt initiativ. Senaste tre gångerna det har efterfrågats läkare ombord har andra hunnit före.
Du känner dig aldrig som beredskapsjour ombord på planet?
 
Jag kan inte komma ihåg att jag någon gång alls sett möjligheten att en kopp choklad ombord. Men det kanske bara är för att jag inte frågat?



Vem blir först med att testa detta i Go på SAS shorthaul? Vi vet ju att vatten i flaska kostar pengar, och vatten i glas är (för det mesta) gratis. Men vad gäller om man vill få en egen flaska fylld med vatten??? Eller måste man beställa in flera glas vatten och ha med sig egen tratt för att hälla över i sin flaska?

Räknas inte tratt som livsfarligt vapen? Du kan ju teoretiskt trycka ner den i halsen på pursern och dränka denne. Inte bra.
 
Toppen