Senaste nytt

Biljetter sökes till Colombo

Panda

Medlem
Hej! Har läst här under ett par års tid men har först nu har jag tagit tillfället i akt och blivit medlem. Jag hoppas ni kan hjälpa mig med att hitta en t/r biljett som passar mina önskemål.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg eller Stockholm, Köpenhamn skulle fungera om det är stor prisskillnad.
  2. Var är din destination? Colombo
  3. När vill/behöver du resa ut? 16:e juli
  4. När vill/behöver du komma hem? 1-3 augusti
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Är öppen för allt.
  9. Vad är din budget? (per person) -
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset, samt att ankomsttiden i Colombo bör ligga mellan 06-20 den 17:e juli. Utöver detta så får det gärna vara så korta restider som möjligt, och går det att få några EB-poäng så är det ett plus men inget som är viktigt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack på förhand!
 
Last edited:

E.K

Medlem
Gjorde en liten sökning på Google flights, Sky scanner och Ita Matrix och kom fram till att Turkish Airlines kan nog passa er bäst.
Hur som helst så startar priserna från 7.000:- och uppåt. Turkarna ligger på 8.000:-
Turkarna landar 15.20 i Colombo.
 
Kan rekommendera Emirates från CPH till CMB. Åkte med dem för 1 1/2 år sedan via Dubai och det var en mycket behaglig tripp. FIck lounga ett par timmar runt midnatt i DXB och sedan var vi framme på Sri Lanka vid 7-tiden på morgonen. Helt perfekt. Dock inga *A flyg vilket kanske diskvalificerar det upplägget. Vill minnas att biljetterna i ekonomi kostade ca 7/pax. Hemresa samma väg, avresa från CMB runt midnatt. Liten trevlig flygplats med en helt ok PP lounge som vi spenderade 6-7 timmar i innan boarding.
 
Toppen