Senaste nytt

Restriktioner i luftrummet

Börnen

Medlem
Sitter på SK536 Dublin-Arlanda. Enligt kapten kommer vi lyfta minst en timme sen pga restriktioner i luftrummet österut. Någon som vet mer? Är det Arlanda som strular igen?
 

chek

Medlem
Baltops? Baltops 2016 - Försvarsmakten

6d52c155-ceeb-4a7b-8fc6-b48ec3a6de13
 

jsn

Medlem
Intressant dock att DUB-ARN drabbas av en sådan delay pga BaltOps, hur tvingas ni flyga - vilken omväg?

Edit: Ser på Flightradar att ni var 75min sena ut från DUB, inte att flygningen blir 1 timme längre än planerat
 

Börnen

Medlem
Intressant dock att DUB-ARN drabbas av en sådan delay pga BaltOps, hur tvingas ni flyga - vilken omväg?

Edit: Ser på Flightradar att ni var 75min sena ut från DUB, inte att flygningen blir 1 timme längre än planerat

Jepp, vi blev sittande i planet en timme i väntan på slot som dom sa, missade min connection så det blev några extratimmar på Arlanda.

Undrar vad förseningen berodde på, bara en handfull plan österut från Dublin sena. LHR-ARN samma tid knappt sen alls
 

Xilan

Medlem
Sitter på SK536 Dublin-Arlanda. Enligt kapten kommer vi lyfta minst en timme sen pga restriktioner i luftrummet österut. Någon som vet mer? Är det Arlanda som strular igen?

Inga tekniska problem på Arlanda. Dock en problematisk vädersituation med mycket åska i samband med kallfronten som drar söderut över landet.
Arlanda hade restriktioner till CFMU om max 30 landningar i timmen. Den restriktionen gällde från tidig eftermiddag och genererade knappast 1 timmes försening på ditt flyg, så det måste vara problem någon annanstans längs vägen.
 

Hachans

Medlem
Det flög ju ett gäng B52:eek:r som skulle delta i den där Baltops övningen från USA imorse. Jag vet inte om det var de som flög över som ni skulle vänta på?
 
Prestwick center fasar in ny teknik vilket skapat vissa förseningar över skottland idag, antagligen det som ni fastnat i.
 

Börnen

Medlem
Nu kan jag summera denna tråd. Blev sen till Arlanda och missade då anslutningen till Skellefteå 14:35, ombokad till 17:50 som sen blev försenad av tekniska orsaker till 19:40. Ganska exakt 5 timmar sen hem.
Reklamerade 20:30 i måndags, fick positiv feedback via mail 11:30 tisdag och i torsdags kom 400 Euro in på kontot.
Bra jobbat av SAS!
 
Toppen