Senaste nytt

Stockholm - Dubai biljetter sökes

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm.
  2. Var är din destination? Dubai.
  3. När vill/behöver du resa ut? 28/9 +/- 1 dagar.
  4. När vill/behöver du komma hem? Vi måste vara hemma eftermiddag 2/9.
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 - 4 nätter.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna.
  7. I vilken kabinklass? Vilken som helst.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance.
  9. Vad är din budget? (per person) Max 8.000 SEK per person (och/eller 2-4-1 voucher. Har ca 200.000 EB-poäng vid resetillfället).
  10. Vad är det viktigaste för dig? Riktigt bra flyg för mig och FruBrandten.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej inte nödvändigt.
Tänkte om man skulle testa EK men då helst från CPH så man får flyga A380. Dock blir det i så fall bara Ekonomi.

Har EB-poäng och voucher jag skulle ha använt och då föll tanken direkt på TK. Bokar man rätt avgång från IST så flygs sträckan med B777 i stället för deras A330. Dock är det väl osäkert om TK flyger med businesskabin mellan ARN-IST även om de oftast gör det?

Annars kanske LH kan vara ett alternativ eller annat *A från LHR eller valfri ort i Europa?
 

Magnus_K

Medlem
Kolla från Norge, OSL.
Den brukar vara billig.
Tror du menar 28:e ut och 2/10 hem?

Ha i åtanke att det är väldigt varmt under den tiden.

Är i Dubai as we speak
 

Brandten

Medlem
Du tycker alltså att det är lite för kort flygning för att bränna poäng + voucher? Har tänkt i samma banor själv.... Hm.
 

Dahlgren

Ny medlem
Norden till DXB är klar mest prisvärt med Qatar Airways eller Emirates. Ca 6h flyg och helt ok även i Economy.
Spara poängen till annan resa. Se resp. Hemsida för tillbud, birde finnas från SEK 3500 tor
 

Brandten

Medlem
Alltid glömmer man något i sina förfrågningar... Är TK Gold Elite och *A Gold, därav önskan att hålla sig till just *A.
 

Magnus_K

Medlem
Rekommendation är att inte åka Turkish.
Konstiga tider och korta business flighter.
Jag åkte Qatar nu när jag är i Dubai och servicen är grym.
Dock inte Star Alliance.
Jag tror att den bästa upplevelsen blir med lufthansa i relation till pris, hårdvara samt service. Du tjänar ca 12000 poäng till EB.
 

Brandten

Medlem
Eftersom FruBrandten envisas med att flyga direktflyg (tillsammans med kollegan) så har jag bokat de med EK nu.
Jag själv letar vidare efter mer intressanta alternativ och routings och flyger ner själv. :)

Återkommer....
 

mash

Medlem
Eftersom FruBrandten envisas med att flyga direktflyg (tillsammans med kollegan) så har jag bokat de med EK nu.
Jag själv letar vidare efter mer intressanta alternativ och routings och flyger ner själv. :)

Återkommer....
Om du kan tänka dig att utöka budgeten till 8845 SEK så kan du hitta flyg med Qatar i Business+First vilket bland annat ger tillträde till Al Safwa loungen i Doha på nerresan.
 
Toppen