Senaste nytt

Söker tips för kommande Lufthansa First, Thai First.

Impendill

Medlem
Hej

På måndag flyger jag och min fru Lufthansa i First class för första gången. Vi ankommer Frankfurt vid 12:00 och avgår sedan mot Hong Kong runt 22:00.

Har läst en hel del i tråden om LH first men undrar vad vi kan förvänta oss vid ankomst till FRA.
Spelar det någon roll oavsett i vilken kabinklass vi ankommer och vart de parkerar planet om vi får någon upphämtning och eskorterade till FCT?

Vilka platser ombord på A380 ska vi välja? Just nu är vi skattade på 2 D&G.

Finns det någon service i form av att man blir mött och eskorterad när man ankommer till HKG ?

Vi ankommer från HKG till BKK runt 21:00 i first med Thai och har sedan avgång på morgonen efter till PNH i economy. Enligt Thai's Facebook chatt får vi tillgång till Royal First Class lounge, men de verkade osäkra och gav först svaret nej för att sedan ändra. Är det någon som har koll på lounge access i BKK och om det finns någon anna lounge öppen på natten?

Såg att Eva Air stängde sin vid 03:30. Nästa avgång är 07:55.

Ni som åkt med LH i first får gärna komma med era synpunkter och idéer så att vi får ut så mycket som möjligt av produkten.

Tack på förhand.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Vad som än skrivs går ändå aldrig att göra upplevelsen rättvisa. Man måste vara på plats
 

Impendill

Medlem
Ärligt talat, finns det inte hur mycket som helst skrivet om detta redan?

Jo, vänta nu... 96 sidor med dryga 950 inlägg.

Som du kanske kan läsa så behandlar inte min fråga enbart LH first. Och eftersom att jag aldrig flugit dem i varken business eller first på longhaul kanske det går bra att ställa några frågor eller?

Om du inte vill svara så kan du med fördel undvika det.
 

agehall

Medlem
Jag är bara av åsikten att de som inte ens ägnar 10 minuter åt att söka utan bara ställer om samma frågor som redan ställts och besvarats massvis med gånger inte riktigt respekterar andras tid. Och det finns väl trådar om de andra bolagen också, det är ju inte direkt de ovanligaste bolagen du ska flyga med.
 

Impendill

Medlem
Jag är bara av åsikten att de som inte ens ägnar 10 minuter åt att söka utan bara ställer om samma frågor som redan ställts och besvarats massvis med gånger inte riktigt respekterar andras tid. Och det finns väl trådar om de andra bolagen också, det är ju inte direkt de ovanligaste bolagen du ska flyga med.

Ändå bemödar du dig med att svara ;)

Det som en gång svarats på får inte ställas igen? Är det så du menar? Det är inte så att saker och ting kanske ändrar på sig med tiden, eller att det kommer lite uppdatering/ny information emellan åt?

Det är väl upp till de som värdesätter sin tid så mycket att de inte har tid med att svara att avgöra om det är respektlöst mot dem eller inte?

Sen som du kanske vet så förekommer olika information av både medlemmar här och kundservice, flygbolagsrepresentanter m.m
Vad som är sant idag behöver inte vara sant i morgon.
 

kaktusen

Medlem
Jag tycker en väldigt bra rapport var denna, En vecka i Asien - Lufthansa, Thai och ANA First Class review | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor Där kan du hitta bra tips. Det finns många bra rapporter om Lufthansa F och Thai F här på forumet om du söker.

Edit: Jag tycker även att denna rapport var till stor hjälp, Medlemsrecension: Smekmånad i Asien del 1 - FCT och Lufthansa First - BusinessClass.se Dessa rapporter var två av många andra som jag fann hjälpsamma vid min resa till via Frankfurt , FCT, Lufthansa F till Haneda, Thai F till Bangkok och sedan Kuala Lumpur.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Sen som du kanske vet så förekommer olika information av både medlemmar här och kundservice, flygbolagsrepresentanter m.m
Vad som är sant idag behöver inte vara sant i morgon.

Om man hårddrar det (vilket är lite av worst case scenario) så är det helt irrelevant att ställa frågor eftersom du ändå aldrig kan få ett svar som är relevant.

Även om mycket ändras, så är det inte så ofta service och hårdvara ändras utan det är i princip alltid relevant att läsa på om vad andra skrivit senaste 6 månaderna om detta. Om ingen sagt att det är förändringar på gång, så kan man utgå från att detta är vad man har att se fram emot.

Du får jättegärna ställa frågor, men troligen kommer de enda vettiga svaren du får att vara länkar som du likagärna kunde ha hittat via google. Jag hatar curling, så jag uppmanar hellre folk att faktiskt använda google än att göra det åt dem.
 
Toppen